خرید و فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال

خرید بیت کوین- فروش بیت کوین-

خرید و فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال

خرید بیت کوین- فروش بیت کوین-

وبلاگ اخصاصی خرید و فروش ارزهای دیجیتال

۱۰ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فعالان حوزه فناوری در شبکه‌های اجتماعی از افزایش شدید قیمت هارد دیسک در بازار ایران می‌گویند و آن را به ارز دیجیتال چیا (Chia) نسبت می‌دهند که به‌تازگی راه‌اندازی شده است. به‌گفته آنها، سودآوری بالای استخراج این ارز دیجیتال که با فضای ذخیره‌سازی کامپیوتر انجام می‌شود، باعث کمیابی هارد در بازار شده است.

اختصاصی ارزدیجیتال – طی چند ماه گذشته، با رشد چندصد درصدی بازار ارزهای دیجیتال درآمد استخراج این ارزها هم به‌طور چشم‌گیری افزایش پیدا کرده است. به‌گفته کارشناسان، همین موضوع باعث شده است که کارت گرافیک‌ به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین سخت‌افزارهای ماینینگ در بازار کمیاب شود و قیمت‌ بالای آن گیمرها را غافل‌گیر کند. طبق داده‌های وب‌سایت Whattomine و در زمان نگارش این گزارش، یک کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX ۱۰۸۰ Ti که از کارت گرافیک‌های محبوب برای استخراج اتریوم است، می‌تواند در ماه حدود ۲۰۰ دلار درآمد به ماینر برساند.

اما حالا ظهور ارزهای دیجیتال جدید با فرایندهای تأیید تراکنش نوین، باعث داغ‌شدن بازار سایر سخت‌افزارها هم شده است. این بار ارز دیجیتال چیا بازار هارد دیسک را تحت‌تأثیر قرار داده است.

چیا چیست؟

طبق وب‌سایت رسمی، پروژه چیا خود را این‌گونه معرفی می‌کند:

شبکه چیا یک بلاک چین جدید و پلتفرم تراکنش هوشمند است که کارکردن با آن آسان‌تر بوده و کارآمدتر و امن‌تر است. ما معتقدیم که [استفاده از] ارز دیجیتال باید ساده‌تر از پول نقد باشد، از دست رفتن آن سخت‌تر باشد و تقریباً سرقت آن غیرممکن باشد. هر کس که بخواهد تراکنش‌ها را اعتبارسنجی کند، باید قادر باشد بدون نیاز به یک سخت‌افزار تک‌منظوره یا هزینه برق گزاف این کار را انجام دهد.

با توجه به این توضیحات و تحلیل‌هایی که در رسانه‌های جریان اصلی از این ارز دیجیتال منتشر شده است، به‌نظر می‌رسد این شبکه که هنوز در فازهای ابتدایی قرار دارد خود را جایگزینی برای بیت کوین معرفی می‌کند. البته در وب‌سایت رسمی این پروژه به‌طور واضح به این مورد اشاره نشده است.

بنیان‌گذار چیا، برام کوهن (Bram Cohen)، خالق بیت‌تورنت است؛ شبکه اشتراک‌گذاری فایل قدیمی و مشهوری که زمانی دولت‌ها را بر سر مسائل کپی‌رایت فایل‌ها به چالش کشیده بود.

استخراج سودآور ارز چیا؛ هارد در ایران کمیاب شد
برام کوهن، خالق بیت‌تورنت و بنیان‌گذار چیا

او در مصاحبه‌ای با CNN مدعی شده است می‌خواهد ارز دیجیتالی را توسعه دهد که کارکردن با آن آسان باشد و مشکلات زیست‌محیطی ماینینگ بر اثر مصرف انرژی در آن حل شده باشد.

به‌گفته کوهن، در این پروژه به‌جای فرایند «ماینینگ» که بر اساس مصرف انرژی است، فرایند «فارمینگ» (Farming) در نظر گرفته شده است که بر اساس «ذخیره‌سازی و زمان» کار می‌کند. به‌بیان ساده، اعتبارسنج‌های این پروژه‌ (ماینرها) می‌توانند با هارد (فضای ذخیره‌سازی) کامپیوتر خود فرایند استخراج را انجام دهند که به‌گفته کوهن نیاز به مصرف برق بالایی ندارد.

طبق اظهارات کوهن، هر شخصی که تمایل به شرکت در فارمینگ چیا را داشته باشد می‌تواند نرم‌افزار مخصوصی را از سایت رسمی دانلود کند و با اختصاص فضای ذخیره‌سازی خود برای تأیید تراکنش‌ها، کسب درآمد داشته باشد.

افزایش شدید قیمت هارد دیسک

با توجه به اظهارات فعالان فناوری ایران در شبکه‌های اجتماعی، به نظر می‌رسد با توجه به درآمد بالای فارمینگ در چیا، هارد دیسک در ایران گران شده است.

جادی میرمیرانی، برنامه‌نویس و فعال شناخته‌شده فناوری، یکی از این افراد است که به افزایش شدید قیمت هارد دیسک به‌علت استخراج چیا اشاره کرده است.

او روز گذشته در توییت‌هایی اظهار داشت که در حال حاضر یک هارد ۴ ترابایتی در کار استخراج چیا می‌تواند درآمد ماهانه ۱۵۰ دلاری به همراه داشته باشد، اگرچه ممکن است این درآمد در آینده کاهش یابد.

استخراج سودآور ارز چیا؛ هارد در ایران کمیاب شد
توییت‌های جادی میرمیرانی

البته برخی دیگر از کارشناسان این افزایش قیمت سخت‌افزارها را به «بحران تراشه» نسبت داده‌اند. با توجه به شیوع ویروس کرونا، آتش‌سوزی کارخانه‌ بزرگ ساخت تراشه در ژاپن و طوفان در تگزاسِ آمریکا، تراشه در بازار کمیاب شده است و بسیاری از شرکت‌های حوزه فناوری و خودرو که برای ساخت محصولات به تراشه‌ها احتیاج دارند، تولید خود را کاهش و یا متوقف کرده‌اند.

استخراج سودآور ارز چیا؛ هارد در ایران کمیاب شد

  • raheem shiri
  • ۰
  • ۰

روز شنبه ساعت ۲۳:۳۰ به‌وقت نیویورک (حدود ۸ صبح یکشنبه به‌وقت تهران) ایلان ماسک در برنامه «Saturday Night Live» شبکه NBC، یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی آمریکا، حاضر می‌شود تا یک برنامه کمدی را اجرا کند. هیچ‌کس بیشتر از طرفداران بی‌شمار دوج کوین منتظر این برنامه نیست، چراکه موضوع اصلی آن همین ارز دیجیتال است. دوج کوین حالا یک شوخیِ بسیار جدی‌ است!

اختصاصی ارزدیجیتال – بازار هم به این برنامه واکنش نشان داده است و در زمان نگارش این گزارش، طبق داده‌های وب‌سایت ارزدیجیتال قیمت هر واحد دوج کوین با ۳۰٪ جهش طی ۲۴ ساعت، به بالاترین سطح تاریخ خود یعنی ۰.۷۳ دلار رسیده است.

ایلان ماسک، کارآفرین جنجالی و ثروتمندترین فرد جهان از نظر مجلات متعدد که با توییت‌ها و حمایت‌هایش در رشد عجیب ۲۷,۰۰۰ درصدی دوج کوین طی یک سال اخیر نقش اصلی را ایفا کرده است، حالا قرار است درباره دوج کوین اجرای کمدی داشته باشد. با بررسی مخاطبان این برنامه در اپیزودهای قبلی، می‌توان حدس زد که حداقل ۶ میلیون نفر این برنامه را به‌طور زنده تماشا کنند.

در همین حال، در توییترِ آمریکا هشتگ «DogeCoinTo۱Dollar#» داغ شده است که نشان‌دهنده انتظار طرفداران دوج کوین برای رسیدن قیمت به ۱ دلار است؛ چیزی که زمانی رویای افراد فقیر در نزد تحلیل‌گران بازار تلقی می‌شد، اما حالا دوج کوین فقط باید ۳۸٪ دیگر رشد کند تا به آن برسد.

در توییت اخیر ایلان ماسک هم به‌وضوح به دوج کوین اشاره شده است.

دوج کوین ۳۰٪ دیگر رشد کرد؛ همه منتظر برنامه فردای ایلان ماسک
توییت اخیر ایلان ماسک

با این حال، گروهی دیگر از طرفداران دوج کوین نگران هستند که صحبت‌های غیرقابل‌پیش‌بینی ایلان ماسک موجب سقوط شدید قیمت شود. از آنجا که این برنامه کمدی است و ایلان ماسک هم قبلاً اقدامات غیرمنتظره کم انجام نداده است، نمی‌توان این سناریو را در نظر نگرفت.

سناریو هر چه که باشد، بازار دوج کوین احتمالاً امشب و فردا آرام و قرار نخواهد داشت. تحلیل‌گران زیادی در شبکه‌های اجتماعی در مقابل نوسانات شدید قیمت دوج کوین به معامله‌گران هشدار داده‌اند.

ایلان ماسک از دوج کوین تمجید خواهد کرد یا آن را به سخره خواهد گرفت؟ کمتر از ۲۰ ساعت دیگر مشخص خواهد شد.

دوج کوین ۳۰٪ دیگر رشد کرد؛ همه منتظر برنامه فردای ایلان ماسک

  • raheem shiri
  • ۰
  • ۰

بیت کوین گلد یکی از فورک‌ها و انشعاب‌های Bitcoin به شمار می‌رود. اما بیت کوین گلد (طلا) چیست، چطور استخراج و ماینینگ می‌شود و چه تفاوتی دارد؟

 

برخی مواقع سافت فورک و هارد فورک رمز ارزها اجتناب‌ناپذیر است. حتی بیت کوین نیز از این موضوع مستثنی نیست و تا امروز، طی گذشت دوازده سال از ظهور آن، درگیر انشعاب‌های مختلف شده است. یکی از بزرگترین و پربحث‌ترین فورک‌های نخستین و برترین رمز ارز دنیا در سال 2017 به وقوع پیوست و در پی آن بیت کوین گلد (BTG) متولد شد.

بیت کوین گلد یک هارد فورک از رمز ارز متن باز اورجینال به شمار می‌رود. دلایل متعددی برای ایجاد این انشعاب وجود داشت. با این حال هدف و شعار اصلی در زمان ایجاد Bitcoin Gold، غیر متمرکزسازی مجدد بیت کوین بیان شد. این شعار به ظاهر متناقض با اصل کریپتوکارنسی و چگونگی عملکرد شبکه بزرگترین رمز ارز دنیا است. بیت کوین شبیه اغلب کریپتوکارنسی‌ها، غیر متمرکز طراحی شده و این ویژگی و خصیصه همچنان پابرجاست. ارز دیجیتال نام برده به هیچ بانک مرکزی متصل نیست و فرد، تیم، گروه، شرکت یا سازمان خاصی شبکه‌اش را اداره نمی‌کنند.

یکی از مشکلات اصلی بیت کوین، که تلاش برای حل آن به تولد بیت کوین گلد منتهی شد، به صدور و مدیریت مرکزی هیچ ارتباطی نداشته و به فرآیند استخراج بیت کوین مربوط می‌شود. توسعه‌دهندگان Bitcoin Gold عقیده دارند به وسیله طراحی الگوریتمی جدید برای ماینینگ (یک الگوریتم متفاوت مبتنی بر سیستم PoW به نام Equihash)، مشکل استخراج نامتناسب و ناعادلانه برترین و پرطرفدارترین رمز ارز دنیا برطرف خواهد شد.

بیت کوین گلد

گوشه‌ای از سایر وعده‌های مربوط به این پروژه نظیر پردازش سریع‌تر تراکنش‌ها و همچنین ناشناسی کامل فعالیت‌ها نیز تا امروز برآورده شده‌اند.

چرا بیت کوین گلد متولد شد؟

بیت کوین آرزوی چند ده ساله انسان برای دیجیتالی کردن پول را برآورده کرد. اهمیت آن برای دنیای کریپتوکارنسی به اندازه‌ای است که تمامی ارزهای دیجیتال معرفی شده بعد از آن در دسته آلت کوین‌ها قرار گرفته و بیت کوین به تنهایی در مقابل بی‌شمار دارایی دیجیتال قرار می‌گیرد. تیم ایده‌پرداز Bitcoin Gold در تلاش بود از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کنونی نخستین رمز ارز دنیا بهره برده و در عین حال یک سری ویژگی‌های آن نظیر زمان انتظار برای پردازش تراکنش‌ها و ناشناسی در فعالیت‌ها را بهبود ببخشد.

تیم توسعه بیت کوین گلد عقیده داشت استخراج برترین ارز دیجیتال بازار در انحصار ماینرهای بزرگ قرار داشته و یک رویه کاملا ناعادلانه شکل گرفته است، به طوری که تنها افراد دارای سرمایه کافی می‌توانند در آن فعالیت کرده و به واسطه داشتن پول زیاد، پول زیاد کسب کنند!

در اینجا هدف، بازگرداندن ماینینگ به دست کاربران عادی است. به این ترتیب هر فردی، صرف نظر از سرمایه در اختیارش، می‌تواند حتی با یک کامپیوتر عادی در استخراج شرکت کند. به همین دلیل گفتیم BTG تصمیم دارد Bitcoin اورجینال را مجددا غیر متمرکز کند.

رعایت دموکراسی در استخراج به لطف بیت کوین ماینینگ

باوجود سودآور بودن ماینینگ Bitcoin، این عملیات به شدت نیازمند منابع است. متاسفانه این کار دیگر برای کاربران عادی سودآور نیست و تنها افراد دارای سرمایه کافی به منظور خرید و متصل کردن تعداد زیادی ریگ ماینینگ قادر به کسب سود خواهند بود. از طرفی می‌دانیم حتی یک ریگ استخراج قدرتمند طبق نیاز هش ریت کنونی شبکه بیت کوین، دارای قیمت بسیار زیادی است. در نتیجه ایجاد یک مزرعه ماین به سرمایه‌ای هنگفت نیاز دارد. بیت کوین گلد آمد تا این مشکل را از بین برده و عدالت را برقرار کند.

حتی عضویت در یک استخر ماینینگ (Mining Pool) نیز به یک ریگ قوی نیاز دارد. اگر بخواهید به تنهایی از محل استخراج برترین رمز ارز بازار سود کسب کنید، به سرمایه بسیار زیادی برای خرید یا ساخت تعدادی ریگ نیاز دارید. در غیر این صورت، به خاطر سرمایه‌گذاری یک سری افراد و شرکت‌ها در مزرعه‌های متشکل از تعداد زیادی استخراج‌کننده قدرتمند، رقابت را به آن‌ها باخته و هیچ شانسی برای پیروزی نخواهید داشت. این روند با فعالیت در شبکه بیت کوین گلد عوض می‌شود.

مزرعه استخراج بیت کوین گلد

یکی از اصلی‌ترین اهداف فورک بیت کوین گلد عوض کردن الگوریتمی است که بر مبنای آن استخراج سکه‌های جدیدید صورت می‌گیرد. در الگوریتم اختصاصی Bitcoin Gold به نام Equihash، تلاش بر این است که از اجرای سریع‌تر فرآیند ماینینگ روی دستگاه‌های قدرتمند در مقایسه با کامپیوترهای عادی جلوگیری شود.

شاید ابتدا منظور از غیر متمرکزسازی مجدد بیت کوین را درک نکردید، اما اکنون بهتر می‌توان در این رابطه صحبت کرد. اگرچه Bitcoin غیر متمرکز طراحی شده، اما در عمل، در دست افرادی سرمایه‌دار و دارای مزرعه‌های استخراج قدرتمند، متمرکز است!

بد نیست بدانید بیت کوین گلد اولین هارد فورک و انشعاب مهم نخستین رمز ارز دنیا نیست. مدتی قبل از این فورک، در همان سال 2017، بیت کوین کش متولد شد.

بیت کوین گلد چطور کار کرده و تکنولوژی پشت آن چیست؟

همانطور که گفتیم این نتورک مبتنی بر الگوریتم اثبات کار (PoW) منحصربه‌فرد Equihash است که خروجی را به حافظه موجود برای ذخیره‌سازی متصل می‌کند. فورک جدید به ضرر اسیک ماینرها تمام شد، چرا که به منظور همراه شدن با به‌روزرسانی‌های الگوریتم، یک سری تغییرات سفارشی در فواصل زمانی مشخص مورد نیاز است. به عبارت دیگر، دستگاه تا زمان منسوخ شدن، قادر به برآورده کردن میزان بازگشت سرمایه تضمین داده شده نخواهد بود، چرا که از تمام ظرفیت و قدرت پردازشی آن استفاده نمی‌شود. در اینجا برندگان اصلی، کاربران دارای کامپیوترهای عادی (و نه دارندگان اسیک ماینرها و دیگر دستگاه‌های تخصصی و گران قیمت استخراج) به شمار می‌روند.

شفافیت (فعالیت‌های) بیت کوین گلد در حد سایر رمز ارزهای بلاک چینی و متن باز، بالا است. از نظر میزان گمنامی و ناشناس بودن در فعالیت‌ها می‌توان آن را با مونرو مقایسه کرد. این متفاوت از روالی است که در شبکه‌هایی نظیر اتریوم و بیت کوین اورجینال دنبال می‌شود. آن‌ها جزئیات تراکنش‌ها را از طریق اکسپلوررهای خود منتشر می‌کنند. Bitcoin Gold هرگز آدرس‌های والت را فاش نمی‌کند، در نتیجه تراکنش‌ها کاملا ناشناس و غیر قابل ردیابی خواهند شد.

توزیع، حفاظت، شفافیت

در کنار هدف غیر متمرکزسازی واقعی بیت کوین، توسعه‌دهندگان بیت کوین گلد همچنین تصمیم گرفتند مشکلات مربوط به توزیع، حفاظت و شفافیت را برطرف کنند. بر اساس گفته‌های توسعه‌دهندگان این انشعاب در وب سایت رسمی آن، هارد فورک کردن بلاک چین اولین کریپتوکارنسی جهان یک دارایی دیجیتال جدید را به شکلی منصفانه و کارآمد، خیلی سریع بین مردم علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در رمز ارزها در سراسر دنیا توزیع می‌کند.

در دنیای ارزهای مجازی و دیجیتالی، همیشه نگرانی‌هایی درباره هکرها، سارقان سایبری و دیگر موجودیت‌های خراب‌کار وجود دارد. به همین دلیل در توسعه بیت کوین گلد یک سری اقدامات ایمنی و حفاظتی اضافی در نظر گرفته شد. هدف، مراقبت از حساب‌ها و سکه‌های کاربران این شبکه بود. محافظت از بازپخش و استفاده از آدرس‌‌های کیف پول منحصربه‌فرد جزو اقدامات امنیتی صورت گرفته در اینجا به شمار می‌روند.

یکی دیگر از دلایل ترغیب کاربران به استفاده از Bitcoin Gold، متن باز بودن پروژه است، به طوری که توسط گروهی از توسعه‌دهندگان داوطلب ساخته شده و مورد حمایت یک انجمن بزرگ در حال رشد در سرتاسر دنیا است.

راه اندازی و جنجال‌های اولیه

توسعه‌دهندگان این پروژه بعد از راه‌اندازی آن از راهکاری به نام پست ماین (Post-Mine) استفاده کردند؛ 100 هزار کوین بعد از انجام هارد فورک به صورت معکوس استخراج شد. برای این کار، توسعه‌دهندگان خیلی سریع نزدیک به 8 هزار بلاک را ماین کردند. این تعداد سکه وقف توسعه شبکه بیت کوین گلد شد.

نزدیک به 5 درصد از این 100 هزار سکه BTG برای شش عضو اصلی تیم توسعه به عنوان انگیزه‌ای برای فعالیت کنار گذاشته شد. در زمان راه‌اندازی، با در نظر گرفتن قوانین مربوط به هارد فورک شبکه‌های رمز ارزی، تمامی کاربران دارای BTC به همان اندازه BTG نیز به دست آوردند.

کوین بیس به عنوان یکی از بزرگترین صرافی‌های کریپتوکارنسی دنیا، در زمان عرضه نسبت به بیت کوین گلد شک و تردید داشت. سخنگویان این پلتفرم اعلام کردند به خاطر فراهم نشدن امکان مشاهده کد منبع پروژه توسط تیم توسعه، از این انشعاب بیت کوین پشتیبانی نخواهند کرد.

تا مارس سال 2018، تعداد نودهای در دسترس BTG به 253 رسید. بیشترین تعداد گره‌ها به ترتیب در آلمان (46)، آمریکا (38)، فرانسه (37) و روسیه (18) قرار داشتند.

بیت کوین گلد

شبیه بیشتر پروژه‌های رمز ارزی، شروع به کار بیت کوین گلد نیز با یک سری جنجال همراه شد. تنها چند روز بعد از شروع به کار، استخراج‌کنندگان در این شبکه توسعه‌دهندگان را به اضافه کردن مخفیانه 0.5 درصد کارمزد ماینینگ متهم کردند.

مقایسه BTG با ارز فیات

رمز ارزها وضعیت کاملا متفاوتی با ارزهای فیات از نظر نحوه اداره دارند. تفاوت اصلی در اینجا، تمرکز و عدم تمرکز است؛ قدرت دولتی که ارز فیات را صادر می‌کند، مهم‌ترین فاکتور در تعیین ارزش آن است. به عنوان نمونه دلار آمریکا را نظر بگیرید. دولت این کشور روی قوانین، حجم صدور و دیگر موارد مربوط به سیستم پولی کشور تسلط داشته و می‌تواند بدون اهمیت دادن به نظر اکثریت مردم جامعه، اعمال مورد نظرش نظیر چاپ بیش از اندازه اسکناس را پیش ببرد. دلیل این موضوع، متمرکز بودن سیستم پولی است.

اما رمز ارزهایی نظیر بیت کوین (و فورک گلد آن) غیر متمرکز هستند، به این معنی که هیچ فرد، تیم، گروه، شرکت یا سازمانی در راس امور قرار نداشته و همه اعضا و استفاده‌کنندگان از شبکه، در تصمیم‌گیری پیرامون آینده سیستم مالی دخیل هستند.

ویژگی‌های Bitcoin Gold

از نظر کلی این رمز ارز شبیه نسخه اورجینال خود است، اما تعداد انگشت‌شماری تفاوت مهم وجود دارند. در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد.

عدم تمرکز استخراج

شبکه بیت کوین گلد متشکل از نودهای پراکنده در سراسر دنیا است و بر اساس یک الگوریتم اجماع برای ایجاد توافق بین این گره‌های توزیع شده، کار می‌کند. پلتفرم نام برده فاقد یک موجودیت مرکزی کنترل‌کننده است و توسط انجمن کاربران اداره می‌شود. تیم توسعه‌دهنده این هارد فورک در تمام تصمیم‌گیری‌ها، نظر اعضا را دخیل می‌کنند تا از متمرکز شدن اعمال جلوگیری شود.

اما منظور اصلی ما از عدم تمرکز در اینجا، نحوه اداره پلتفرم نیست، چرا که بیت کوین اورجینال نیز دارای همین خصیصه بوده و به شکلی مشابه اداره می‌شود. در اینجا منظور، وجود برابری و برقراری عدالت در استخراج کوین‌های جدید است، به طوری که ماینینگ در انحصار افراد سرمایه‌دار قرار نداشته (در دست عده‌ای خاص متمرکز نیست) و همه می‌توانند حتی با داشتن یک سیستم کامپیوتری عادی اقدام به ماینینگ کوین‌های BTG کنند.

تراکنش‌های سریع

طراحی جدید، منجر به بالا رفتن سرعت پردازش و انجام تراکنش‌ها در بیت کوین گلد شد. در شبکه BTC متوسط تعداد معامله اعتبارسنجی و تایید شده در هر ثانیه 5 است، اما این رقم برای BTG به 27 افزایش پیدا می‌کند.

گمنامی

شبیه مونرو، در این هارد فورک بیت کوین نیز تراکنش‌ها کاملا گمنام و غیر قابل ردیابی هستند. به عبارتی آدرس ارسال‌کننده و دریافت‌کننده فاش نشده و نمی‌توان مبدا و مقصد معامله را مشخص کرد. با این حال باید چند نکته را در این رابطه مد نظر داشت.

وقتی از یک صرافی نظیر بایننس تعدادی سکه BTG خریداری می‌کنید، این عمل کاملا پیدا است، مخصوصا اگر احراز هویت انجام داده و اطلاعات شخصی‌تان را به پلتفرم ارائه کرده باشید. همچنین اگر در بازار آزاد اقدام به خرید کنید، فرد ارسال‌کننده به طور طبیعی از انجام تراکنش باخبر است.

بیت کوین گلد

اما فراتر از این دو سناریو، امکان ردیابی خرید و فروش‌ها میسر نیست و هیچ فردی نمی‌تواند به خرید بیت کوین گلد یا فروش‌ آن توسط شما پی ببرد. با استفاده از نمادهای نماینده و یک سری رمزنگاری، آدرس‌های کیف پول دو طرف تراکنش پوشانده شده و اکسپلورر بیت کوین گلد قادر به نمایش آن‌ها نخواهد بود. همچنین وقتی کوین‌ها به مقصد رسید، آدرس ارسال‌کننده برای دریافت‌کننده مشخص نیست. فرد مبدا تراکنش نیز به خاطر رمزنگاری صورت گرفته نمی‌تواند فرد آن سوی معامله را شناسایی کند.

علت دستیابی به این سطح از ناشناسی، استفاده از آدرس‌های رمزنگاری شده است که شبکه برای اعتبارسنجی و تایید ایجاد می‌کند. این برخلاف روال استفاده از آدرس‌های عمومی ایجاد شده از روی کلید عمومی کاربران در سایر شبکه‌ها است.

بیشتر بخوانید: کلید عمومی و خصوصی چه مفهوم و تفاوتی در بلاک چین و ارز دیجیتال دارند؟

بیت کوین گلد در صرافی‌ها

برای تمامی ارزهای دیجیتال، یکی از مهمترین فاکتورهای مشخص‌کننده موفقیت در کوتاه مدت و همچنین بلند مدت، حضور در صرافی‌های رمز ارزی است. کاربران به منظور انجام تراکنش، باید داخل صرافی‌ها به یک کریپتوکارنسی خاص دسترسی داشته باشند. همچنین در صورت عدم پشتیبانی از یک کوین یا توکن داخل پلتفرم‌های مخصوص داد و ستد کریپتویی، امکان ترید میسر نبوده و حجم معاملات و در پی آن میزان محبوبیت افزایش پیدا نمی‌کند.

بر اساس اعلام وب سایت رسمی مربوط به پروژه بیت کوین گلد تعداد زیادی صرافی از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • Bithumb
  • Bitfinex
  • Binance
  • Bittrex
  • HitBTC
  • Uphold
  • YoBit
  • Gate.io
  • Changelly
  • Shapeshift
  • BitBay
  • Abucoins
  • Change Now
  • Evercoin
  • Tdax
  • Bitsane
  • Bitstarex
  • QuadrigaCX
  • Cex.io
  • Okex
  • Anybits
  • BestRate
  • Bitmarket
  • Indacoin
  • CoinSwitch
  • Unocoin

نکته مهم دیگری که در گسترش مقبولیت و کاربرد یک رمز ارز تاثیر به سزایی دارد، میزان پشتیبانی توسط والت‌های کریپتوکارنسی است. خوشبختانه در صورت خرید بیت کوین گلد می‌تواند آن را در کیف پول‌های محبوب و پراستفاده‌ای نظیر ترزور وان، لجر نانو ایکس، لجر نانو اس، اکسودوس، کوینومی، گواردا و فری والت نگهداری کرد.

آینده بیت کوین گلد

تفاوتی بیت بیت کوین و بیت کوین گلد وجود نداشته و هر دو، پلتفرمی برای انجام سریع تراکنش‌های مالی بین‌المللی به صورت نظیر به نظیر فراهم کرده‌اند. هدف اصلی از خلق Bitcoin، فراهم کردن یک شبکه پولی مستقل از دولت‌ها بود، هر چند امروز بیشتر شکل یک دارایی برای ذخیره ارزش نظیر طلا را به خود گرفته است. از این نظر، Bitcoin Gold هم عقیده با رمز ارز اصلی مانده است.

بر اساس اعلام تیم مسئول پروژه در وب سایت، آن‌ها اهدافی بلندپروازانه دارند. به عنوان بخشی از اهداف آن‌ها باید به ادغام کتابخانه‌های متن باز با BitcoinJS ،BitcoinJ و CoPay، همکاری با نهادهای علمی و دانشگاهی و همچنین طراحی و برندسازی مجدد شامل را‌ه‌اندازی یک وب سایت جدید اشاره کرد. بخش دیگر از چشم‌انداز مسئولان شبکه بیت کوین گلد مربوط به یکپارچه‌سازی با لایتنینگ نتورک (Lightning Network) و غیر متمرکزسازی استخراج از طریق P2Pool است. در نهایت به تلاش‌ها برای یکپارچه‌سازی شبکه این فورک بیت کوین با سیستم‌های پرداخت متداول می‌رسیم. در آینده نزدیک، تیم پروژه روی مبحث قرارداد هوشمند و دموکراسی بلاک چینی تحقیقات بیشتری انجام داده و یک شبکه کارگزاری کریپتو – فیات ایجاد خواهد کرد.

توسعه‌دهندگان بیت کوین گلد به خوبی از ارتباط بین آن با خود بیت کوین و همچنین بازار گسترده کریپتوکارنسی باخبر هستند. به همین دلیل ادعا می‌کنند تنها هدفشان بهبود اوضاع برای BTG نبوده و در جهت منافع کل دنیای رمز ارزها در حال حرکت هستند. به عقیده این تیم، بخشی از این بهبودهای قابل اجرای یک طرفه، ممکن است راه حل‌هایی برای مدیریت هارد فورک‌ها، مکانیزم‌های رای‌دهی هوشمند و سیستم‌های تصمیم‌گیری غیر متمرکز داشته باشند.

منابع:

مطالب مرتبط

  • raheem shiri
  • ۰
  • ۰

تحلیل تکنیکال یکی از مرسوم‌ترین روش‌های تحلیل و بخشی جدایی‌ناپذیر از پیش‌بینی بازارهای مالی است و زندگی مالی سرمایه‌گذاران بسیاری را دگرگون کرده است. با وجود اینکه یادگیری تحلیل تکنیکال به هیچ عنوان کار دشواری نیست و اغلب افراد به سرعت با این تحلیل آشنا شده و از آن استفاده می‌کنند اما درک جامع و هنر استفاده صحیح از تحلیل تکنیکال به هیچ عنوان کار هر کسی نیست. در ادامه می‌توانید با رایج‌ترین اشتباهاتی که افراد در استفاده از تحلیل تکنیکال مرتکب می‌شوند آشنا شده و از آن‌ها دوری کنید. 

خطای اول؛ عدم جلوگیری از ضرر و زیان

همه ما ضرب‌المثل “جلوی ضرر را از هر جا که بگیری، منفعت است” را شنیده‌ایم و معنای آن را درک کرده‌ایم. اما زمانی که بحث بازارهای مالی در میان است عمل کردن به “جلوی ضرر را گرفتن” کمی دشوار می‌شود. محاسبه صحیح حد ضرر و یا به طور کلی استفاده از حد ضرر یا Stop Loss تأثیر بسیار زیادی در کاهش ضرر معامله‌گران خواهد داشت و این مسئله بسیار مهمی است که اغلب ایرانیان از آن چشم‌پوشی می کنند. 

شاید پس از ورود به بازارهای مالی افراد زیادی فراموش کنند که نخستین هدف در معامله کسب سود نیست. بلکه از دست ندادن دارایی اولیه‌ای است که می‌خواهید از آن سود ببرید. این موضوع آن‌قدر مهم است که نقل‌قولی معروف از ادوارد سیکوتا “Ed Seykota” بارها در میان تریدرها یادآوری می‌شود:

عنصر اصلی تجارت موفق سه قانون است: ۱- جلوی ضرر را بگیر ۲- جلوی ضرر را بگیر ۳- جلوی ضرر را بگیر. اگر می‌خواهید در دنیای معامله‌گری دوام بیاورید، این قوانین را آویزه گوش خود کنید.

خطای دوم؛ بیش فعالی در بازار یا Overtrading

شاید به عنوان یک تریدر فکر کنید که هر چه بیشتر تحلیل کنید و سیگنال‌های بیشتری برای ورود و خروج پیدا کنید و در ادامه تعداد معاملات خود را افزایش دهید، سود بیشتری خواهید برد ولی فراموش کنید که افراط در هر جایی اشتباه است. حتی اینجا!

واقعیت این است که در برخی مواقع بهترین کار، هیچ کاری نکردن است. دانستن این مسئله علاوه بر زندگی در بازارهای مالی و ارزهای دیجیتال نیز کاربرد دارد. 

علاوه بر این تعداد معاملات و تحلیل‌های بیشتر، تمرکز و آرامش را از معامله‌گر می‌رباید و درصد تصمیمات اشتباه را به صورت معنی‌داری افزایش می‌دهد.

شاید باورکردنی نباشد ولی بسیاری از معامله‌گران موفق شاید در سال تنها به‌اندازه انگشتان یک دست وارد معامله شوند ولی همچنان به نتیجه دلخواه برسند. فراموش نکنید که معامله‌گران موافق صبورند و همیشه تلاش می‌کنند تا ذهنشان را از مشغولیت‌های روزمره رها کرده و خارج از فشار بازار برای دست زدن به هر اقدامی، تصمیم می‌گیرند. حتی اگر این تصمیم دست روی دست گذاشتن باشد. 

خطای سوم؛ معاملات انتقامی

شاید ایده معاملات انتقامی خیلی به نظر بچگانه برسد ولی بد نیست بدانید که اغلب فعالین حوزه ترید دست به این کار زده‌اند. این اشتباه و نتیجه‌گیری نادرست حاصل از مجموعه تصمیمات اشتباهی است که در شرایط روحی غیرطبیعی برای معامله‌گران رخ می‌دهد. 

ممکن است پیش‌بینی‌های شما برای یک دوره به خوبی جواب بدهد، پس شما به آن‌ها اعتماد می‌کنید. حالا اگر همان پیش‌بینی‌ها ناگهان دیگر جواب ندهند چه؟ غافلگیری ناشی از اعتماد بیش از حد معامله‌گران به پیش‌بینی‌های خود عامل اصلی این اشتباه است.

باید پذیرفت که بازار همیشه بر اساس تحلیل‌های شما پیش نمی‌رود و گاهی ممکن است کنترل اوضاع از دست افراد خارج شود. بر اساس تجربه بسیاری، زمانی که بازار روی بدش را به معامله‌گر نشان دهد، زنجیره‌ای از اتفاقات ناخوشایند به دنبال یکدیگر رخ خواهند داد تا تحلیل‌ها یکی پس از دیگری مردود شوند. 

در این شرایط تصمیم‌گیری برای معامله‌گر دشوارتر و پرهزینه‌تر خواهد بود و در اینجاست که خطای معامله‌گر یعنی معاملات انتقامی، رخ می‌دهد. او برای جبران ضررها این بار به نحوی احساسی وارد معاملات جدید شده تا خسارت‌های قبلی را در کوتاه‌ترین زمان ممکنه جبران کند و نتیجه این هم از ابتدا مشخص است. اشتباهات و ضررهای بیشتر! 

برای جلوگیری از این اشتباه تنها کافی است که به خاطر آورید پشت هر معامله خوب و سودآور، ساعت‌ها برنامه‌ریزی، بررسی و استدلال‌های منطقی وجود داشته است و شما هیچ چیزی را بدون زحمت به دست نیاوردید و از طرفی دیگر فراموش نکنید که روزگار همیشه بر یک قرار نمی‌ماند. 

خطای چهارم؛ مقاومت در برابر تغییر تصورات قبلی

معمولاً معامله‌گران، به صورت سلیقه‌ای با برخی بازارها یا حتی برخی ارزهای دیجیتال برخورد می‌کنند اما موضوع به اینجا ختم نمی‌شود. آن‌ها ممکن است حتی در برابر متدها و شاخص‌ها این سلیقه را به خرج دهند و ترجیح دهند که حتی در یک بازار جدید از آموزه‌های گذشته و متدهایی که در بازار قبلی نتیجه داده است، استفاده کنند. به همین خاطر در برابر یادگیری و امتحان سایر متدها مقاومت می کنند. 

واقعیت این است که  همیشه یک استراتژی یا متد خاص در بازارهای مالی متفاوت جواب نمی‌دهد. اینکه چون در گذشته با کمک چند شاخص محدود و یا یک متد خاص سود کرده‌اید دلیل کافی برای نتیجه‌بخش بودن آن‌ها در تمامی بازارها نیست. به همین خاطر بسیاری از افراد که در مواجهه با بازار ارزهای دیجیتال مشابه سایر بازارها عمل می کنند، به سرعت با شکست مواجه می‌شوند. 

خطای پنجم؛ نتیجه تحلیل تکنیکال حتمی است!

فراموش نکنید که تحلیل تکنیکال چیزی بیشتر از یک پیش‌بینی نیست و لزوماً همیشه جواب نمی‌دهد. بازار متأثر از اتفاقات و رویدادهای متعدد روزانه است و مدام ممکن است تغییر جهت داده و از مسیر پیش‌بینی‌شده منحرف شود و تحلیل تکنیکال در این شرایط نمی‌تواند حرف چندانی برای گفتن داشته باشد. 

یک معامله‌گر کار بلد همیشه اخبار و اطلاعات صحیح را دنبال می‌کند و مهم‌ترین وقایع مؤثر بر بازار را دنبال می‌کند و در کنار تحلیل تکنیکال برنامه‌ای از پیش تعیین شده برای مدیریت ریسک سبد خود در نظر دارد و بر اساس همین، عاقلانه‌ترین تصمیمی را که شاید برخلاف نتیجه تحلیل تکنیکال باشد، می‌گیرد. 

خطای ششم؛ اتکا به تحلیل‌های دیگران

یکی دیگر از بخش‌های روانی تحلیل تکنیکال ثبات در تصمیم‌گیری‌ها و اعتمادبه‌نفس است. بسیاری از معامله‌گران پس از به دست آوردن نتیجه روزانه تحلیل به سراغ نظرات و آرای دیگران می‌رود. این به‌خودی‌خود خیلی طبیعی و خالی از مشکل است. مشکل زمانی به وجود می‌آید که شما به عنوان یک معامله‌گر تحلیل دیگری را نسبت به تحلیل خود در اولویت قرار دهید و اعتمادبه‌نفس کافی برای عمل به دست آورد خودتان را نداشته باشید. 

تحلیل تکنیکال یک هنر است. به همین خاطر لزوماً برای همه تحلیل‌گران یکسان نخواهد بود. نتیجه تحلیل تکنیکال موفق‌ترین تریدرها نیز ممکن است با یکدیگر در تعارض باشد. باید پذیرفت که هر شخص از دید خود به تحلیل مشغول می‌شود و روحیات تحلیل‌گر بر نتایج به نحوی عجیب تأثیر مستقیم دارد. افراد سردرگم و بی اعتمادبه‌نفس مدام در تحلیل‌های دیگران غرق ‌شده و اغلب بدترین تصمیم‌ها را برای سرمایه خود می‌گیرند. پس فراموش نکنید که به تحلیل خود اعتماد داشته باشید مگر اینکه خلافش اثبات شود و نظر هیچ‌کسی حتی موفق‌ترین افراد بر نظر شما مقدم نیست. 

سخن پایانی

همان‌طور که گفتیم تحلیل تکنیکال هنری است که اگر به درستی آموخته شده باشد و مورد استفاده قرار بگیرد می‌تواند زندگی مالی هر معامله‌گری را دگرگون کند. به دست آوردن مهارت در این علم به هیچ عنوان امری یک شبه نیست و به تلاش شبانه‌روزی، مطالعه مداوم و اشتیاق بی‌پایان برای یادگیری موضوعات جدید نیاز دارد. 

فراموش نکنید که معامله‌گری هم درست مانند هر حرفه دیگر به ویژگی‌های شخصی متعددی نیاز دارد و مناسب افرادی است که همیشه برای شرایط پیش‌بینی‌نشده برنامه دارند و در شرایط حساس و پرفشار تسلیم و غافلگیر نمی‌شوند. افرادی که می‌توانند احساسات خود را کنترل کرده و از تصمیم‌های احساسی در این بازار دوری کنند و علاوه بر همه این‌ها همیشه به دنبال یادگیری و بهبود دانش خود در این زمینه هستند و تلاش می‌کنند تا از اشتباهات رایج ترید دیگران درس گرفته و حتی اگر قرار است اشتباه کنند، اشتباهات جدیدی را مرتکب شوند!

 

  • raheem shiri
  • ۰
  • ۰

ماینینگ Bitcoin با اپلیکیشن موبایل و گوشی هوشمند چگونه است؟ بهترین برنامه و نرم افزارهای استخراج بیت کوین اندروید را معرفی و دانلود خواهیم کرد.

 

کمتر کاربری امروز با بیت کوین ناآشنا است. این رمز ارز که تا چند سال پیش بی‌ارزش، بدون پشتوانه و بدون آینده خطاب می‌شد، این روزها نظر برترین سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها را به خود جلب کرده است، به طوری که آن‌ها برای ذخیره ارزش به جای طلا، به خرید بیت کوین فکر می‌کنند. قیمت هر واحد این ارز دیجیتال مرز 15 هزار دلار را رد کرد که در مقایسه با چند سال قبل، افزایشی چند صد برابری محسوب می‌شود.

البته تنها راه به دست آوردن Bitcoin، خرید آن نیست. با بهترین برنامه های استخراج بیت کوین برای اندروید قادر به ماین کردن آن خواهید بود.

استخرهای ماینینگ ارز دیجیتال

منظور از یک استخر استخراج (ماینینگ پول – Mining Pool)، مجموعه‌ای از ماینرها است که در همکاری با یکدیگر اقدام به ماین کردن یک ارز دیجیتال می‌کنند. مزیت این کار، افزایش توان پردازشی (مجموع) و بالاتر رفتن شانس کسب موقعیت تکمیل یک بلاک و دریافت جایزه مربوط به آن است. در انتها پاداش اهدا شده به استخر، بین همه شرکت‌کنندگان بر اساس توان پردازشی مصرف شده توسط هر یک تقسیم خواهد شد.

برخی اپلیکیشن های استخراج بیت کوین اندروید از کاربر تقاضا می‌کنند حتما در یک استخر عضو شود. به عبارتی با استفاده از آن‌ها، ماینینگ روی گوشی به تنهایی امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل تصمیم گرفتیم پیش از معرفی نرم افزارهای اندروید، چند استخر با کارمزد پایین و راحت برای ثبت نام را معرفی کنیم.

در زمان انتخاب یک ماینینگ پول باید اندازه آن را در نظر بگیرید. هر چه سایز بزرگتر باشد، پرداخت‌ها مستمرتر انجام خواهند شد. فاکتور مهم دیگر، کارمزد است. این مبلغ می‌تواند از 0 تا 3 درصد بین استخرهای مختلف متفاوت باشد. معیار مهم سوم، روش محاسبه و پرداخت پاداش محسوب می‌شود. به عنوان مثال در یک پول PPS، هر مرتبه که سهم بلوک رمزنگاری فعلی ارسال می‌شود، مبلغی ثابت پرداخت خواهد شد.

بهترین اپلیکیشن ها برنامه های استخراج بیت کوین

اپلیکیشن هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم به Bitcoin محدود نشده و برای ماین کردن ارزهای دیگر نیز کاربرد دارند. به عنوان نمونه می‌توان به اتریوم، لایت کوین و مونرو اشاره کرد. به این ترتیب علاوه بر بیت کوین، از خرید اتریوم و دیگر رمز ارزهای محبوب نیز به لطف امکان ماین کردن آن‌ها بی‌نیاز خواهید شد.

این برنامه های استخراج ارز دیجیتال با دستگاه‌های اندرویدی، به طور خودکار تراکنش‌های معطل بر بستر شبکه را دانلود کرده و از پردازشگر شما برای پردازش آن‌ها استفاده می‌کنند. بعد از اتمام فرآیند، نتیجه به بلاک چین ارز ارسال خواهد شد.

برنامه ماینرگیت (MinerGate Mobile Miner)

برنامه ماینرگیت

برنامه ماینرگیت

برنامه ماینرگیت

اپلیکیشن MinerGate Mobile Miner نسخه اندروید برنامه دسکتاپ محبوب MinerGate محسوب می‌شود. کاربرانی که پیش از این با ماینرگیت روی کامپیوترهای دسکتاپ و لپ تاپ خود ماینینگ انجام داده‌اند، از وجود نسخه‌ای برای اندروید خوشحال خواهند شد!

ارزهای پشتیبانی شده توسط آن مونرو، بیت کوین، بایت کوین، دش کوین، دیجیتال نوت، فانتوم کوین و چند مورد دیگر محسوب می‌شوند. یکی از ویژگی‌های آن در مقایسه با سایر برنامه های استخراج بیت کوین اندروید وجود یک والت ارز دیجیتال داخلی به منظور ذخیره‌سازی کوین‌های به دست آمده است. به عنوان سایر امکانات باید به وجود ابزاری برای بررسی مستمر قیمت ارزها، چتروم‌های مخصوص کاربران برای گفتگو با یکدیگر و صرافی اختصاصی برنامه با نام changelly.com اشاره کرد.

بعد از ایجاد یک حساب کاربری در MinerGate (این کار الزامی است)، دو روش برای استخراج خواهید داشت. روش اول موبایل ماینینگ و دیگری، کلاد ماینینگ است. در روش اول قدرت پردازشی گوشی هوشمندتان را به کار گرفته و طی دومین راهکار، با خرید کامپیوترهایی بر بستر کلاد، وظیفه پردازش را روی دستگا‌ه‌هایی دیگر قرار می‌دهید. برخلاف زمان ماین کردن با گوشی خود، حین خرید اشتراک سرویس‌های کلاد، تنها قادر به ماین کردن بیت کوین و مونرو خواهید بود.

نرم افزار MinerGate اجازه می‌دهد فشار روی پردازنده دستگاه خود را با مشخص کردن تعداد رشته‌های درگیر، تعیین کنید. همچنین می‌توان از اجرای برنامه و قرارگیری پردازش روی دوش پردازنده حین شارژ شدن گوشی جلوگیری کرد، چرا که به خاطر فشار مضاعف، دمای دستگاه به شدت افزایش و احتمال انفجار بالاتر می‌رود. از کاهش شدید عمر دستگاه در این شرایط نباید غافل شد. گزینه‌هایی دیگر امکان متوقف کردن استخراج ارز دیجیتال با گوشی حین کم شدن شارژ باتری یا اتصال به داده موبایل را میسر می‌کنند.

بسته به زمان استفاده از گوشی یا بیکار شدن آن، می‌توانید یکی از سه حالت پایین، متوسط یا بالا را انتخاب کنید. در حالت بالا، دستگاه بیشترین فشار پردازشی را متحمل شده و رمز ارز بیشتری استخراج خواهد شد.

برنامه کریپتو ماینر (Crypto Miner)

برنامه Crypto Miner

کریپتو ماینر شاید از نظر ظاهری به زیبایی ماینرگیت نباشد و رابط کاربری زخمت‌تری ارائه کند، اما در عوض از ارزهای دیجیتال و الگوریتم‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند. به عنوان رمز ارزهای معروف در اینجا باید به بیت کوین، لایت کوین، مونرو و بسیاری دیگر اشاره کرد. البته شبیه سایر برنامه های استخراج بیت کوین اندروید این نرم افزار نیز تماما رایگان نیست، به طوری که برای دسترسی و استفاده از تمامی الگوریتم‌ها‌ باید نسخه پرو را خریداری کنید. استخراج بیت کوین با برنامه کریپتو ماینر نیازمند عضویت در یک استخر است.

در اینجا همه چیز ساده نگه داشته شده است. بعد از این که اطلاعات مربوط به استخر را وارد کرده و الگوریتم را از منوی کشویی مشخص کردید، تعداد هسته‌های در اختیار اپلیکیشن از پردازنده را تعیین خواهید کرد. نکته جالب اینجاست که حتی در گوشی‌های مجهز به تراشه‌ای با پردازنده اصلی هشت هسته‌ای، حداکثر 4 هسته را می‌توان به کریپتو ماینر اختصاص داد. امکان دریافت نوتیفیکیشن بعد از ایجاد سکه‌های جدید، اجازه یا عدم اجازه به دستگاه برای اجرا در پس‌زمینه و تعیین اولویت‌های پردازش (جلوگیری از کند شدن سایر برنامه‌ها) مهیا است.

برنامه نئو نئون ماینر (NeoNeonMiner)

برنامه نئو نئون ماینر

شبیه بیشتر برنامه های استخراج بیت کوین اندروید در اینجا نیز استخراج ارز دیجیتال با گوشی در گرو عضویت در یک استخر است. در فهرست ارزهای پشتیبانی شده نام بیت کوین، لایت کوین، فادر کوین، ورت کوین و چند مورد دیگر را می‌توان مشاهده کرد. نئو نئون ماینر رابط کاربری جذاب و زیبایی نداشته و از این نظر با کریپتو ماینر برابری می‌کند. یکی دیگر از مشکلات رابط کاربری، نمایش مستمر آگهی‌های تبلیغاتی است.

اپلیکیشن نام برده گزارش دقیق استخراج رمز ارزها را ارائه می‌کند. سایر قابلیت‌های نرم افزار با دیگر برنامه های استخراج بیت کوین اندروید برابری می‌کنند. به عنوان مثال امکان جابه‌جا شدن بین استخرها، پروتکل‌ها و الگوریتم‌ها مهیا است. همچنین می‌توان تعداد هسته‌های پردازشی در اختیار اپلیکیشن به منظور تایید تراکنش‌ها را مشخص کرد.

برنامه ای ای ماینر (AA Miner)

برنامه ای ای ماینر

برنامه ای ای ماینر

اگر از سر و کله زدن با گزینه‌های مختلف بیزار بوده و به دنبال نرم افزاری برای استخراج بدون دردسر ارز دیجیتال با گوشی هستید، ای ای ماینر انتخاب مناسبی است. این برنامه از نزدیک به 50 رمز ارز نظیر بیت کوین، لایت کوین، دش، بایت کوین و دیگر موارد پشتیبانی می‌کند. به ادعای توسعه‌دهنده آن، الگوریتم مورد استفاده توسط نرم افزار در مقایسه با سایر برنامه های استخراج بیت کوین اندروید سودآوری بیشتری دارد. الگوریتم برنامه CryptoNight نام دارد.

مشابه با دیگر نرم افزارهای اندرویدی مخصوص استخراج ارز دیجیتال، در ای ای ماینر نیز امکان مشخص کردن تعداد هسته‌های درگیر فراهم است. می‌توان امکان یا عدم امکان اجرای اپلیکیشن در پس‌زمینه را مشخص کرد. از قابلیت صدور اجازه برای اجرا تنها حین اتصال به شارژر نباید غافل شد.

برنامه پاکت ماینر (Pocket Miner)

برنامه پاکت ماینر

برنامه پاکت ماینر

اگر تمایلی به جابه‌جا شدن بین ارزهای دیجیتال مختلف ندارید، یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما، پاکت ماینر متعق به وب سایت litecoinpool.org است. همانطور که از نام این استخر پیداست، تنها از لایت کوین روی سرورهای LitecoinPool پشتیبانی می‌کند. این روزها به سختی می‌توان با استخراج رمز ارزها به سود رسید، چرا که کوین ماین شده در نهایت، ممکن است کفاف هزینه برق مصرف شده را نیز ندهد. با این حال پاکت ماینر پردازشگر گوشی هوشمند اندرویدی شما را خیلی بهینه به کار می‌گیرد.

در تنظیمات اپلیکیشن می‌توانید نزدیکترین سرور به خود را انتخاب و تعداد هسته‌های در اختیار نرم افزار را مشخص کنید. امکان متوقف کردن یا شروع شدن فرآیند حین اتصال گوشی به منبع برق، کاهش شارژ باتری یا اتصال به وای فای فراهم است.

هشدار ؛ استخراج بیت کوین با گوشی سودآور نیست!

در نظر داشته باشید ماین کردن BTC با گوشی اصلا فرآیند سودآوری نیست. بعد از هاوینگ اخیر (سخت‌تر شدن فرآیند استخراج)، ماینینگ بیت کوین با گوشی چیزی جز ضرر برایتان نخواهد داشت. عده‌ای تصور می‌کنند امکان دانلود رایگان بهترین برنامه های استخراج بیت کوین و عدم نیاز به پرداخت مستقیم هر گونه هزینه به این منظور، انجامش را بی‌ضرر می‌کند. اما نباید فراموش کرد ماینینگ ارزهای دیجیتال فرآیند سنگینی بوده و فشار پردازشی بسیار زیادی روی دستگاه‌های الکترونیکی وارد می‌کند. به همین دلیل عمر گوشی هوشمند اندرویدی چند میلیونی شما به شدت کاهش پیدا کرده و عملکردش شدیدا کند خواهد شد، بدون این که درآمد قابل قبولی کسب کنید.

ماین کردن بیت کوین

اگر همچنان به ماینینگ بیت کوین با گوشی اصرار دارید، می‌توانید یکی از اپلیکیشن‌ های اندرویدی زیر را امتحان کنید. از آن جایی که گوگل پلی استور بارگذاری نرم افزارهای این چنینی توسط توسعه‌دهندگان را ممنوع کرده، باید از وب سایت‌های دیگر اقدام به دانلود کنید. این موضوع ریسک‌های دیگری نظیر امکان بدافزار بودن برنامه را افزایش می‌دهد.

فشار سنگین روی پردازنده گوشی هوشمندتان را در نظر داشته باشید. صرافی بیت 24 هیچ مسئولیتی در قبال مشکلات پدید آمده برای دستگاه‌های اندرویدی شما به خاطر استفاده از نرم افزارهای معرفی شده در زیر، ندارد. این مطلب تنها به خاطر درخواست‌های مکرر کاربران به منظور معرفی بهترین برنامه های ماینینگ بیت کوین برای اندروید، تالیف شده است.

پس چطور از بیت کوین یا ارز دیجیتال سود کسب کنیم؟

می‌توانید تکنیک‌های متداول در سایر بازارهای مالی را در اینجا نیز به کار ببرید. یکی از این روش‌ها، سرمایه گذاری بلند مدت در بیت کوین به شمار می‌رود. فراموش نکنید هنوز ابتدای مسیر رشد قیمت خرید و فروش بیت کوین قرار داریم، به طوری که تعداد قابل توجهی از تحلیلگران و سرمایه گذاران برتر، قیمت 100 هزار دلار، 280 هزار دلار، 650 هزار دلار و 1 میلیون دلار را برای هر BTC پیش‌بینی کرده‌اند. این اعداد مربوط به چند دهه دیگر نیستند و طی چند سال آینده، پله پله به آن‌ها دست پیدا خواهیم کرد. پس می‌توانید Bitcoin خریداری کرده و صرفا آن را در کیف پول خود نگه دارید.

روش دیگر نوسان‌گیری است. باید با استفاده از تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال، که تکنیک‌های متداول برای آنالیز در تمام بازارهای مالی از جمله کریپتوکارنسی به شمار می‌روند، به بهترین زمان خرید و سپس فروش پی ببرید. به این ترتیب بیت کوین را به قیمتی پایین خریداری کرده و بعد از افزایش، به فروش می‌رسانید. با تکرار این چرخه، سود بی‌نظیری کسب خواهید کرد.

در هر صورت، اگر همچنان به ماینینگ Bitcoin با گوشی هوشمند خود اصرار دارید، ادامه مطلب را دنبال کنید.

منبع: xda-developers

مطالب مرتبط

  • raheem shiri
  • ۰
  • ۰

انتشار خبر خرید بیت کوین از سوی شرکت تسلا (Tesla)، موج صعودی این ارز دیجیتال را تقویت کرد و قیمت هر واحد رمز ارز BTC به 48,000 دلار رسید.

 

بر اساس صورت وضعیت سالیانه شرکت خودروسازی تسلا (Tesla) که به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارسال شده است، این موسسه آمریکایی با تغییر سیاست سرمایه‌گذاری خود، 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریده است. در بخشی از این صورت وضعیت آمده که ممکن است تسلا به صورت مقطعی و یا بلند مدت، مجددا اقدام به خرید بیت کوین و یا سایر دارایی‌های دیجیتالی و نگهداری آن‌ها کند.

در چند ماه گذشته، تعداد سرمایه‌گذاران نهادی بیت کوین مانند پائول تودور جونز (Paul Tudor Jones) و بیل میلر (Bill Miller) به سبب مقابله با تورم ناشی از اثرات اقتصادی مخرب کرونا، افزایش یافته است. فدرال رزرو و سایر بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف در یک سال گذشته حجم بزرگی از نقدینگی را به بازارها تزریق کرده‌اند و این اتفاق باعث شده تا شرکت‌ها، به دنبال فرار از تورم احتمالی دلار و سایر ارزهای فیات باشند.

خرید بیت کوین از سوی تسلا در ادامه مسیری است که مایکرواستراتژی در مرداد ماه سال جاری آن را آغاز کرد. از آن زمان تاکنون، شرکت‌ها و موسسات یکی پس از دیگری در حال اعلام عمومی سرمایه‌گذاری خود روی رمز ارز BTC هستند. در گزارش منتشر شده توسط تسلا در مورد سیاست سرمایه‌گذاری جدید این شرکت آمده است:

سیاست جدید شامل سرمایه‌گذاری روی دارایی‌های جایگزین مانند دارایی‌های دیجیتال، شمش طلا و صندوق قابل معامله (ETF) این فلز گرانبها است.

خرید محصولات تسلا و پرداخت از طریق بیت کوین امکان‌پذیر می‌شود

در ادامه صورت وضعیت سالیانه تسلا، این شرکت خاطر نشان کرده که به دنبال پذیرش بیت کوین و ارزهای دیجیتال به عنوان یک روش پرداختی برای فروش محصولات خود است. در این گزارش ذکر شده که تسلا در آینده‌ای نزدیک، این قابلیت را امکان پذیر خواهد کرد، اما آغاز آن به‌صورت محدود خواهد بود و هنوز در مورد اینکه آیا بیت کوین‌های دریافتی حاصل از فروش محصولات، بلافاصله فروخته شوند و یا نگهداری شوند، تصمیمی گرفته نشده است.

خرید بیت کوین تسلا

جهش قیمت ارزهای دیجیتال پس از انتشار خبر سرمایه‌گذاری از سوی تسلا

بلافاصله پس از علنی شدن خرید بیت کوین از سوی تسلا، رمز ارز BTC و سایر ارزهای دیجیتال، افزایش قیمت گسترده‌ای را تجربه کردند. در حالی که پادشاه ارزهای دیجیتال پیش از علنی شدن این خبر در نزدیکی سطح 39,000 دلار خرید و فروش می‌شد، اکنون و با گذشت کمتر از 24 ساعت، قیمت هر واحد رمز ارز BTC به 48,000 دلار رسیده است.

اکثر آلت کوین‌ها نیز از موج صعودی ایجاد شده بی‌نصیب نمانده‌اند، به طوری که در زمان نگارش این مقاله و در بین 10 ارز برتر بازار به لحاظ ارزش بازار، فقط ریپل، کاردانو و چین لینک در 24 ساعت گذشته رشدی کمتر از 10 درصد داشته‌اند. همچنین در این مدت، ارز دیجیتال صرافی بایننس یعنی رمز ارز BNB با 27 درصد رشد، عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشته است.

منبع: Coindesk

مطالب مرتبط

  • raheem shiri
  • ۰
  • ۰

کیف پول تراست والت یک اپلیکیشن موبایل است. ضمن آموزش Trust Wallet برنامه اندروید و آی او اس (iOS) این والت ارز دیجیتال را دانلود می‌کنیم.

 

با افزایش میزان خرید و استفاده کاربران از ارزهای دیجیتال و اپلیکیشن‌های غیر متمرکز، اهمیت وجود روشی راحت، قدرتمند و مخصوصا ایمن برای دسترسی سریع به آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. اگر برای سرمایه‌گذاری، انجام پرداخت یا استفاده از اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (DApp) نرم افزارهای مختلفی نصب و اجرا کنید، کار در بلند مدت کمی سخت و گیج‌کننده خواهد شد. در اینجا کاربرد یک اپلیکیشن همه کاره نظیر کیف پول تراست والت مشخص می‌شود.

برخلاف بازارهای مالی سنتی، دنیای کریپتوکارنسی هرگز نخوابیده و تعطیلی در آن بی‌معنی است. طبیعت رمز ارزها، حداقل در حال حاضر، پرنوسان است، به طوری که ممکن است طی مدت زمانی کوتاه، قیمت‌ها به شدت کاهش یا افزایش پیدا کنند. در نتیجه باید همیشه خیلی سریع به سرمایه خود دسترسی داشت و در صورت نیاز تصمیم‌های مهم را در ارتباط با آن گرفت. تراست والت راهکاری مطمئن به این منظور است.

کیف پول‌های موبایل را به پنج دسته‌بندی سخت افزاری، کاغذی، موبایلی، دسکتاپ و تحت وب تقسیم می‌کنیم. از نظر آسودگی در استفاده، اپلیکیشن‌های موبایل بهترین گزینه محسوب می‌شوند. حال در این میان، تراست والت به جرات محبوب‌ترین گزینه است؛ کیف پول Trust Wallet یک اپلیکیشن موبایل ساده اما بسیار قوی است که امکان خرید، فروش و مدیریت توکن‌ها و کوین‌های رمزنگاری شده را برای کاربران فراهم کرده و امکان کنترل کامل کلید خصوصی و عمومی را در اختیارشان قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: تفاوت کوین و توکن ارز دیجیتال چیست؟ مقایسه Coin و Token

این اپلیکیشن ارتباط خوبی با شبکه‌ها و صرافی‌های غیر متمرکز نظیر Kyber Network ،Coinbase ،Shapeshift و Changelly دارد، پس می‌توانید توکن‌ها و کوین‌های خود را داخل اپلیکیشن به یکدیگر تبدیل کنید. نرم افزار همچنین شامل یک مرورگر Web3 برای گشت و گذار در اینترنت غیر متمرکز و اجرای دی اپ‌ها به شکلی یکپارچه و امن است. بلاک چین یک فناوری جدید و پیچیده به شمار می‌رود، پس برای استفاده از برنامه‌های توسعه یافته بر بستر آن به راهنمایی نظیر بازار دی‌ اپ تراست (Trust DApp Marketplace) نیاز دارید. اینجا مکانی برای دسترسی به بهترین اپلیکیشن‌های غیر متمرکز است.

بد نیست بدانید بایننس به عنوان بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیا، مالک تراست والت است. با وجود تعدد کیف پول‌های رمز ارزی، قابلیت‌های Trust Wallet بایننس را چند سال قبل به خرید آن ترغیب کرد.

دانلود و نصب تراست والت ؛ قیمت کیف پول چقدر است؟

اپلیکیشن Trust Wallet به صورت رایگان در فروشگاه‌های Google Play Store و Apple Store قابل دانلود است. تراست والت با اندروید 6.0 یا بالاتر و آی او اس 13.0 یا بالاتر سازگاری دارد. برای دریافت اپلیکیشن می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید:

با توجه به تعدد بد افزارهای تولید شده در لباس کیف پول‌های کریپتوکارنسی، مخصوصا والت‌های نام آشنا نظیر Trust Wallet، همواره توصیه می‌کنیم این اپلیکیشن‌ها را از وب سایت رسمی توسعه‌دهنده آن‌ها دریافت کنید. آدرس وب سایت رسمی کیف پول مورد بحث trustwallet.com است.

برای استفاده از خدمات Trust Wallet نیز هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید. در نظر داشته باشید کارمزد پرداخت شده در زمان ایجاد تراکنش، مربوط به شبکه رمز ارزها است و چیزی از آن نصیب توسعه‌دهنده کیف پول نمی‌شود. همچنین پول خرید دی اپ‌ها به طور مستقیم به حساب سازنده آن‌ها واریز خواهد شد.

تراست والت از کدام ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند؟

تراست والت از تمام توکن‌های ERC20 و ERC223 پشتیبانی می‌کند. این موضوع حاکی از آن است که شما امکان ذخیره طیف وسیعی از رمز ارزها را با استفاده از این اپلیکیشن موبایل دارید. به این فهرست باید مهم‌ترین کوین‌ها نظیر بیت کوین، اتریوم، ریپل و بی‌شمار مورد دیگر را نیز اضافه کرد.

  • Bitcoin (BTC)
  • Ethereum (ETH)
  • Binance Coin (BNB)
  • Litecoin (LTC)
  • Ripple (XRP)
  • Polkadot (DOT)
  • Stellar (XLM)
  • Dogecoin (DOGE)
  • Zcash (ZEC)
  • Dash (DASH)
  • TRON (TRX)
  • Tezos (XTZ)
  • Cosmos (ATOM)
  • Bitcoin Cash (BCH)
  • Ethereum Classic (ETC)
  • Nano (NANO)
  • GoChain (GO)
  • POA Network (POA)
  • VeChain (VET)
  • Wanchain (WAN)
  • Callisto (CLO)
  • Kava (KAVA)
  • ICON (ICX)
  • TomoChain (TOMO)
  • Firo (FIRO)
  • Kin (KIN)
  • Nimiq (NIM)
  • Thunder Token (TT)
  • Aion (AION)
  • Theta (THETA)
  • Ontology (ONT)
  • Groestlcoin (GRS)
  • Qtum (QTUM)
  • Viacoin (VIA)
  • IoTeX (IOTX)
  • Ravencoin (RVN)
  • Zilliqa (ZIL)
  • Waves (WAVES)
  • Aeternity (AE)
  • Nebulas (NAS)
  • Decred (DCR)
  • Algorand (ALGO)
  • Near (NEAR)
  • Digibyte (DGB)
  • Harmony (ONE)

این تنها بخشی از رمز ارزهای پشتیبانی شده توسط تراست والت است. به این فهرست باید نزدیک به 160 دارایی دیگر را نیز اضافه کرد. امکان خرید و فروش تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال نام برده در بالا داخل صرافی بیت 24 فراهم است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه، به خصوص قیمت لحظه‌ای آن‌ها، می‌توانید به صفحه bit24.cash/pricing مراجعه کنید.

امنیت کیف پول تراست والت چه‌ قدر است؟

این کیف پول شامل چند ویژگی امنیتی برای محافظت از سرمایه شما در برابر هک شدن و سرقت ارائه می‌کند. نباید از تلاش توسعه‌دهنده برای حفظ حریم خصوصی چشم‌پوشی کرد. این قابلیت‌ها شامل موارد زیر است:

  • ذخیره‌سازی محلی کلید خصوصی: کلیدهای خصوصی مربوط به رمز ارزهای شما هرگز روی سرورهای تراست والت ذخیره نشده و بعد از رمزنگاری، داخل حافظه گوشی موبایل نگهداری می‌شوند.
  • استفاده بدون احراز هویت (گمنام): دانلود و نصب، ایجاد کیف پول و همچنین دریافت و پرداخت رمز ارز در تراست والت نیازمند احراز هویت و ارائه اطلاعات شخصی نیست. این موضوع برای حفظ حریم خصوصی از اهمیت بالایی برخوردار است. از طرفی توسعه‌دهنده متعهد شده است که اطلاعات شخصی شما را هرگز ذخیره نکند.
  • متن باز: می‌توانید کد منبع کیف پول تراست والت را با این که توسط کارشناسان امنیتی Stateful مورد بررسی قرار گرفته است، به صورت آنلاین چک کرده و از نبود باگ در آن اطمینان پیدا کنید.
  • امکان پشتیبان‌گیری: ضمن ایجاد یک کیف پول جدید داخل اپلیکیشن Trust Wallet، عبارت بازیابی آن به شما ارائه خواهد شد. آن را باید در مکانی مطمئن یادداشت کنید، چرا که کلید دستیابی مجدد به دارایی شما در صورت بروز هر گونه مشکل نظیر سرقت یا گم شدن گوشی، حذف شدن برنامه یا تعویض گوشی است. در هر زمان می‌توان داخل اپلیکیشن این عبارت را مشاهده کرد.

تاریخچه کیف پول Trust Wallet

این اپلیکیشن زائیده فکر ویکتور رادچنکو (Viktor Radchenko)، یک توسعه‌دهنده اوکراینی ساکن آمریکا است. نحوه آشنایی وی با مفهوم رمز ارز، شبیه اغلب ما بود؛ بیت کوین به عنوان نخستین ارز دیجیتال رمزنگاری شده، نوعی پول برای انتقال ارزش بین خلافکاران در دارک وب است!

بعد از ظهور اتریوم و آشنایی وی با این پلتفرم بی‌نظیر، علاقه ویکتور به حوزه کریپتوکارنسی افزایش یافت. او شروع به توسعه اپلیکیشنی برای کمک به رانندگان کامیون به منظور یافتن جای پارک و دستیابی به دیگر امکانات مورن نیاز کرد و در عین حال دانش خود در ارتبط با دنیای کریپتوکارنسی را عمیقا افزایش داد.

او با هدف توسعه ابزاری به منظور نگهداری توکن‌های مبتنی بر استاندارد ERC20 اتریوم، که تعداد زیادی از آن‌ها را طی برگزاری عرضه‌های اولیه (ICO) به دست می‌آورد، شروع به برنامه‌نویسی تراست والت کرد. شروع کدنویسی پروژه در سال 2017 بود و خیلی سریع تمام فکر و تمرکز آقای رادچنکو را درگیر خود کرد.

بیشتر بخوانید: عرضه اولیه سکه – ICO چیست و چه کاربردی در بلاک چین و ارز دیجیتال دارد؟

ویکتور رادچنکو

در ابتدا تراست والت یک کیف پول موبایلی برای نگهداری توکن‌های ERC20 و ERC223 بود، اما خیلی سریع تبدیل به یکی از بهترین والت‌های بازار از نظر گستردگی در پشتیبانی از انواع کوین‌ها شد.

کاربرد مناسب آن در تعامل با توکن‌های ERC20، در بحبوحه انفجار تعداد عرضه‌های اولیه استارتاپ‌ها و تولد بی‌شمار رمز ارز جدید، توجه کاربران زیادی را به Trust Wallet جلب کرد. رشد محبوبیت تراست والت به حدی رسید که توجه بایننس، بزرگترین صرافی کریپتوکارنسی دنیا، نیز به آن جلب شد. در پی آن، Binance اقدام به خرید Trust Wallet و شرکت مادر آن در سال Six Days LLC به مبلغی نامشخص کرد.

7 دلیل استفاده از کیف پول تراست والت

به افرادی که به تازگی وارد دنیای کریپتوکارنسی شده و خرید و فروش انواع رمز ارزها را آغاز کرده‌اند، اغلب نصب و استفاده از Trust Wallet پیشنهاد می‌شود. استفاده از این کیف پول ساده و راحت است و کاربر را درگیر تنظیمات پیچیده نمی‌کند. از طرفی امنیت بسیار بالا است و از رمز ارزهای متعددی پشتیبانی می‌شود. این‌ها تنها بخشی از ویژگی‌های تراست والت به شمار می‌روند. در ادامه به بررسی 7 قابلیت مهم آن خواهیم پرداخت.

کیف پول تراست والت

1. امنیت بالای تراست والت

فلسفه کار تیم تراست والت به ادعای آن‌ها عدم دسترسی به (اطلاعات) کیف پول‌های کاربران، عدم درخواست و نیاز به اطلاعات شخصی کاربران، ارائه امنیت سمت کاربر (Client-Side)، میزبانی محلی کلیدهای خصوصی و تمرکز روی رابط‌های کاربری بصری و سادگی در استفاده استو

تیم توسعه‌دهنده این کیف پول رمز ارزی تلاش می‌کند با در نظر گرفتن این اصول، در عرصه نوآوری پیشتاز و پیشرو باشد. در ادامه به چند نکته مهم در راستای دستیابی به این هدف اشاره می‌کنیم:

  • استفاده از استانداردهای ثابت و شناخته شده معمول برای اطمینان از سازگاری کلیدها با سایر سرویس‌ها. به این ترتیب کلیدهای خصوصی وابسته به تراست والت نبوده و می‌توان دارایی را در صورت نیاز به سایر کیف پول‌های استاندارد انتقال داد.
  • استفاده از ویژگی‌های امنیتی مدرن موجود در گوشی‌های هوشمند برای حفظ امنیت کیف پول. تاکید سازنده Trust Wallet، نگهداری پرایویت‌ کی‌ها روی دستگاه بعد از رمزنگاری است.
  • امکان بازیابی راحت سرمایه (کلیدهای خصوصی) از روی نسخه پشتیبان دیجیتالی و حتی کاغذی

بیشتر بخوانید: کیف پول کاغذی یا پیپر والت ارز دیجیتال چیست و چگونه درست می‌شود؟

2. کاربرپسند بودن و داشتن ویژگی‌های متعدد

کار با کیف پول تراست والت بسیار راحت بوده و دارای ویژگی‌های کاربردی متعددی است. رابط‌ کاربردی نرم افزار با توجه به نیاز کاربران طراحی شده‌اند. تیم Trust Wallet همیشه تجربه کاربری را در اولویت قرار داده و حتی ابزارهای حرفه‌ای را نیز در چارچوبی ساده ارائه می‌کند.

علاوه بر امکان ارسال و دریافت انواع کوین و توکن، تیم سازنده تراست والت مشغول اضافه کردن قابلیت‌هایی است که آینده دنیای مالی غیر متمرکز را شکل می‌دهند. این موضوع شامل دسترسی به برنامه غیر متمرکز (DApps)، استیکینگ (Staking)، وام‌دهی / دریافت‌ وام (Lending / Borrowing) و صرافی‌های غیر متمرکز (Decentralized Exchanges) است.

والت کانکت (Wallet Connect)، یکی از ویژگی‌های جدیدی است که اخیرا توسط تیم تراست والت عرضه شده است. این ویژگی یک پروتکل باز برای اتصال دی اپ‌های دسکتاپ به کیف پول‌های موبایلی با استفاده از رمزنگاری انتها به انتها به شمار می‌رود.

3. در دسترس و رایگان بودن Trust Wallet

هر کسی که موبایل یا تبلت داشته باشد می‌تواند برنامه تراست والت را در دستگاه خود نصب کند. برای هر دو پلتفرم محبوب دنیای موبایل، اندروید و آی او اس، نسخه‌ای وجود دارد. هیچ گونه محدودیتی برای نصب آن وجود نداشته و می‌توان تراست والت را روی چند دستگاه سوار کرد. استفاده از آن کاملا رایگان و بدون نیاز به پر کردن فرم است. در نتیجه اطلاعات شخصی شما برای سرویس‌دهنده محرز نخواهد شد.

تنها هزینه استفاده از کیف پول، پرداخت گس مربوط به کارمزد تراکنش‌ها است. این هزینه ارتباطی به توسعه‌دهنده Trust Wallet نداشته و به ماینرها (در PoW) یا اعتبارسنج‌ها (در PoS) اعطا می‌شود. در واقع فقط کارمزد ایجاد تراکنش و ارسال رمز ارز برای دیگران را پرداخت می‌کنید، چیزی که به شبکه ارزهای دیجیتال، و نه برنامه‌های کیف پول، مرتبط است.

در قسمت «دانلود و نصب تراست والت ؛ قیمت کیف پول چقدر است؟» همین مطلب لینک دانلود اپلیکیشن اندروید و آی او اس Trust Wallet را قرار دادیم. برای دانلود و نصب می‌توانید به این بخش مراجعه کنید.

4. تعامل توسعه‌دهنده با دنیای بیرون

سازنده تراست والت به سایر توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد کیف پول‌های مورد نظر خود را بر بستر Wallet Core (متن باز است) ایجاد کنند. این تیم عقیده دارد همکاری با دیگران به نفع همه خواهد بود. شفافیت در بالاترین سطح فراهم شده و همه می‌توانند کد منبع کیف پول را مشاهده کنند.

در صورتی که یک توسعه‌دهنده فعال در دنیای بلاک چین و کریپتوکارنسی هستید، پیشنهاد می‌کنیم لینک‌های زیر را مشاهده کنید:

  • github.com/trustwallet/wallet-core
  • github.com/trustwallet/assets
  • github.com/trustwallet/blockatlas

5. عدم نیاز به کسب اجازه (Permissionless)

صرافی‌های رمز ارزی و برخی پلتفرم‌های تریدینگ آنلاین، ارزهای دیجیتال را برای شما ذخیره کرده و حساب کاربری در اختیارتان قرار می‌دهند.

به لطف وجود فضای ذخیره‌سازی نظیر تراست والت در هر زمان و مکان به سرمایه خود دسترسی داشته و در صورت قبول رمز ارزها، می‌توانید به سرعت پرداخت‌های کریپتویی انجام بدهید. به لطف قرارگیری کنترل کلیدهای خصوصی در اختیار خود کاربر، امکان مدیریت کامل پورتفولیو و سرمایه برای وی فراهم می‌شود.

6. پشتیبانی از ارزهای دیجیتالی متعدد

تراست والت از بلاک چین‌های منحصربه‌فرد متعددی پشتیبانی می‌کند. به لطف استفاده از Trust Wallet، در صورت داشتن یک پورتفولیوی گسترده و متشکل از چند رمز ارز، از نصب چند کیف پول برای نگهداری و مدیریت آن‌ها بی‌نیاز خواهید شد. در قسمت «تراست والت از کدام ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند؟» همین مطلب، به کوین‌ها و توکن‌های پشتیبانی شده توسط کیف پول نام برده اشاره کردیم.

البته فهرست به همین موارد ختم نمی‌شود. سازنده به طور مستمر در تلاش است زمینه را برای امکان تعامل و همکاری با پروژه‌های بلاک چینی و رمز ارزی بیشتری فراهم کند.

7. کمک تراست والت به افزایش مقبولیت

بنیان‌گذار کیف پول تراست والت، ویکتور رادچنکو (Viktor Radchenko)، در ابتدای سال 2020 گفت فراهم کردن امکان خرید رمز ارزها با استفاده از کارت اعتباری یا حساب بانکی، به منظور افزایش مقبولیت رمز ارزها ضروری است. به عبارتی سهولت در خرید ارزهای دیجیتال، به افزایش مقبولیت آن‌ها کمک می‌کند. تراست والت پیش از این قابلیت خرید با کارت اعتباری را فراهم کرد و اکنون به دنبال همکاری با سرویس‌دهندگان بیشتر برای افزایش روش‌های خرید کریتوکارنسی است.

آموزش استفاده از کیف پول Trust Wallet

پس از دانلود و نصب برنامه، وارد والت شده و روی گزینه “Create a New Wallet” ضربه بزنید. در این مرحله عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای کیف پول خود را دریافت خواهید کرد. آن را در مکانی ایمن و غیر مجازی یادداشت کنید. بهترین راهکار، نوشتن دو یا چند نسخه از عبارت بازیابی روی تکه‌هایی از کاغذ و نگهداری آن در چند مکان کاملا ایمن است.

نکته مهم: در صورت گم یا فراموش شدن این عبارت 12 کلمه‌ای، هیچ راهی برای تغییر یا بازیابی آن‌ وجود نخواهد داشت. در واقع، از دست دادن این عبارت به معنای از دست دادن ارزهای شما است. Trust Wallet با حساب‌های بانکی سنتی تفاوت زیادی دارد. شما مالک حقیقی پول خود هستید و تراست والت هیچگاه نمی‌تواند به ارزهای شما دسترسی داشته باشد. وقتی با اعطای قدرت مدیریت کلیدهای خصوصی کنترل کامل دارایی در اختیارتان قرار گرفته، مسئولیت همه چیز با شما است.

مهمترین نکته در شروع استفاده از برنامه، همین مورد است. بهتر است برای جلوگیری از بروز مشکل، هرگز عبارت بازیابی تراست والت را در مکانی آنلاین، مثلا اپلیکیشن نوت‌برداری گوشی موبایل خود، یادداشت نکنید. هر فردی که به دوازده کلمه دسترسی پیدا کند، قادر به خرج کردن رمز ارزهای شما خواهد بود.

تراست والت

کیف پول تراست

اکنون اپلیکیشن آماده استفاده است.

آموزش و تنظیم Trust Wallet

نمایش رمز ارزها داخل اپلیکیشن

بسیاری از کاربران، از عدم نمایش موجودی رمز ارزهای خود داخل کیف پول تراست والت گلایه کرده و ادعا می‌کنند با وجود خرید یک ارز دیجیتال و تایید ارسال‌کننده درباره موفقیت‌آمیز بودن تراکنش، همچنان موجودی آن‌ها صفر است. چنین اتفاقی واقعا ترسناک و استرس‌زا است!

نکته بسیار مهم، زدن تیک نمایش توکن‌ها و کوین‌های پورتفولیوی شما است. به عنوان مثال، در صورتی که مقداری ترون داخل Trust Wallet داشته و تیک نمایش این رمز ارز را داخل رابط کاربری اپلیکیشن نزده باشید، موجودی‌ شما همچنان صفر نشان داده می‌شود.

نمایش ارز دیجیتال تراست والت

نمایش ارز دیجیتال تراست والت

برای رفع مشکل، آیکون واقع در گوشه بالا و سمت راست برنامه را لمس کرده و در صفحه بعد، تیک کنار رمز ارزهای مورد نظر را برای نمایش بزنید. در صفحه اصلی، مجموع موجودی شما از این ارزهای دیجیتال نمایش داده می‌شود.

دریافت ارز دیجیتال در تراست والت

به روش بالا، هر ارز دیجیتالی که مایل به دریافت و ذخیره‌سازی آن داخل کیف پول هستید را مشخص کنید. سپس برای دریافت، در صفحه اصلی روی رمز ارز مورد نظر ضربه زده و در صفحه بعد، گزینه Receive را انتخاب کنید. یک QR کد به همراه آدرسی متشکل از تعداد زیادی کاراکتر ارائه می‌شود. این آدرس، داخل این کیف پول و برای این رمز ارز مشخص (مثلا بیت کوین در اینجا) ثابت است.

دریافت ارز دیجیتال تراست والت

دریافت ارز دیجیتال تراست والت

نکته بسیار مهم، خودداری از تایپ آدرس به صورت دستی برای فرد ارسال‌کننده است. آدرس کیف پول‌ها از تعداد زیادی کاراکتر تشکیل شده و عبارتی پیچیده و طولانی است. به همین دلیل حین تایپ کردن، احتمال بروز اشتباه به شدت بالا است. در صورت انتقال دارایی به آدرسی اشتباه، عمل غیر قابل جبران است. پس حتما گزینه Copy را لمس کرده و آدرس را برای فرد واریزکننده Paste کنید.

ارسال ارز دیجیتال در تراست والت

مجددا در صفحه اصلی روی رمز ارزی که قصد ارسال آن را دارید، ضربه بزنید. در صفحه جدید گزینه Send را انتخاب کنید. مرحله بعد مربوط به وارد کردن آدرس مقصد و مقدار است. در صورتی که QR کد کیف پول دریافت‌کننده مقابل شما است یا تصویر آن را داخل گالری در اختیار دارید، روی آیکون کنار گزینه Paste در اولین جعبه ضربه زده و سپس با دوربین کد را اسکن یا تصویر مربوط به آن را از گالری انتخاب کنید.

اگر دریافت‌کننده آدرس متنی را برایتان ارسال کرده است، بعد از کپی کردن آن، گزینه Paste را لمس کنید. قدم بعدی مشخص کردن مقدار ارسال داخل تراست والت است. اگر قصد دارید تمام موجودی خود از رمز ارزی که درونش هستید را ارسال کنید، روی گزینه Max ضربه بزنید.

ارسال ارز دیجیتال تراست والت

در مرحله بعد، اطلاعات پیش از انجام تراکنش برای تایید نهایی به شما نمایش داده می‌شوند. در صورت تایید، تراکنش برای بررسی به شبکه مربوط به آن ارسال خواهد شد.

استیکینگ (Staking) رمز ارز در Trust Wallet

به زبان ساده، استیکینگ روش جایگزین استخراج برای تولید بلاک‌های جدید در بلاک چین است. در شبکه اغلب رمز ارزها نظیر بیت کوین، از سیستم اثبات کار (PoW) به منظور ایجاد بلاک‌های تازه استفاده می‌شود، اما این فرآیند در نتورک‌هایی نظیر اتریوم 2.0 با سیستم اثبات سهام (PoS) جایگزین شده است.

در اینجا اعتبارسنج‌ها جایگزین استخراج‌کنندگان شده و وظیفه بررسی و تایید تراکنش‌ها بر عهده افرادی که رمز ارزها را در حسابی قفل (استیک) کرده‌اند، قرار دارد. تعداد کوین‌ها یا توکن‌های Stake شده، تعداد تراکنش‌های قابل تایید را مشخص می‌کند. دیگر نیازی به خرید سخت افزارهای گران قیمت مثل ریگ ماینینگ نیست و برای کسب سود به واسطه پردازش و تایید تراکنش‌ها در شبکه یک رمز ارز، کافی است حداقل مقداری مشخص از ارز دیجیتال آن را در حسابی قفل کنید. پاداش این کار به موجودی کنونی اضافه خواهد شد. هر چه دارایی بیشتری داخل تراست والت یا هر برنامه دیگر استیک کرده باشید، سود بیشتری دریافت می‌کنید.

در یکی از مطالب قبلی وبلاگ بیت 24 درباره Staking به طور کامل صحبت کردیم. همچنین در مطلبی دیگر به شکل جداگانه نحوه انجام این کار در بایننس را بررسی کردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر به دو مطلب زیر مراجعه کنید:

استیکینگ تراست والت

امکان استیکینگ تمام رمز ارزها میسر نیست. در حال حاضر تراست والت به کاربران اجازه می‌دهد ارزهای دیجیتالی نظیر ترون، تزوس، اتم، وی چین، کالیستو، کاوا، تومو چین، الگوراند و چند مورد دیگر را Stake کنند. به این منظور در صفحه اصلی، با اطلاع از پشتیبانی رمز ارز مورد نظر از Staking، آن را انتخاب کنید.

استیکینگ ارز دیجیتال

استیکینگ ارز دیجیتال

استیکینگ ارز دیجیتال

در اینجا ما به عنوان نمونه ترون را انتخاب می‌کنیم. گزینه More را انتخاب و سپس گزینه Stake را در پایین صفحه لمس کنید. بعد از مشخص کردن مقدار، روی Continue در گوشه بالا و سمت راست صفحه ضربه بزنید. برای بیرون آوردن سرمایه از قفل، می‌توانید در مرحله دوم گزینه Unstake را انتخاب کنید.

مرورگر اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (DApp)

اگرچه ممکن است در حال حاضر تعداد اپلیکیشن‌های کاربردی غیر متمرکز چندان زیادی نباشد، اما آن‌ها با سرعتی زیاد در حال رشد هستند. احتمالا به زودی، به یک مرورگر DApp نیاز پیدا خواهید کرد. خوشبختانه نیازی به نصب یک اپلیکیشن جداگانه نیست و تراست والت چنین قابلیتی در اختیارتان قرار می‌دهد. بسیاری Trust Wallet را گزینه‌ای بهتر در مقایسه با Metamask به این منظور قلمداد می‌کنند.

علاوه بر نرم افزارهای کاربردی، بازی‌های زیادی نیز بر بستر بلاک چین توسعه پیدا کرده‌ و جوایزی رمز ارزی اهدا می‌کنند. برای اجرای آن‌ها نیز می‌توانید روری تراست والت حساب کنید.

دی اپ Trust Wallet

توسعه‌دهنده این کیف پول، پیش از نمایش یک اپلیکیشن یا بازی غیر متمرکز در بخش DApps آن را بررسی و از عملکرد مناسبش روی پلتفرم اطمینان پیدا می‌کند. توسعه‌دهندگان در صورت ایجاد یک برنامه این چنینی، می‌توانند آن را در بازار مخصوص اپلیکیشن‌ها و بازی‌های غیر متمرکز Trust Wallet قرار داده و به فروش برسانند.

ایجاد کیف پول جدید و پشتیبان‌گیری

داخل اپلیکیشن تراست والت می‌توان چند کیف پول ایجاد کرد. به عنوان مثال یکی از آن‌ها را به ذخیره‌سازی و سرمایه‌گذاری بلند مدت اختصاص داده و دیگری را برای پرداخت هزینه خریدهای روزمره استفاده کنید. هر یک، به شکلی جداگانه مدیریت شده و آدرس دریافت رمز ارزها و موجودی داخلش متفاوت است. برای درست کردن یک والت جدید کافی است در صفحه اصلی گزینه Settings را در گوشه پایین و سمت راست لمس کرده و سپس وارد قسمت Wallets (اولین گزینه) شوید. با کلیک روی آیکون +، روندی شبیه اولین زمان شروع به کار با تراست والت آغاز خواهد شد.

در صورتی که پیش از این یک کیف پول ساخته و اکنون می‌خواهید آن را بازیابی کنید، به جای ایجاد کیف پول جدید در Trust Wallet، گزینه “I Already Have a Wallet” را انتخاب کرده و عبارت بازیابی را وارد کنید.

ساخت کیف پول تراست والت

ساخت کیف پول تراست والت

ساخت کیف پول تراست والت

ساخت کیف پول تراست والت

در صفحه Wallets، با لمس سه نقطه کنار هر کیف پول، وارد صفحه جدیدی خواهید شد. در اینجا با انتخاب گزینه “Show Recovery Phrase” عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای به شما نمایش داده می‌شود. آن را در مکانی ایمن یاددداشت کنید.

نتیجه‌گیری

برای افرادی که به تازگی وارد دنیای رمز ارزها شده و شروع به خرید و فروش بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال کرده‌اند، به جرات تراست والت بهترین گزینه است. این کیف پول رابط کاربری ساده‌ای داشته و از کوین‌ها و توکن‌های متعددی پشتیبانی می‌کند.

روز به روز پروژه‌های بیشتری سیستم بلاک چین خود را از PoW به PoS تغییر می‌دهند. همچنین پروژه‌های جدید اغلب مبتنی بر آن توسعه پیدا می‌کنند. به همین دلیل نیاز به بستری برای استیکینگ رمز ارزها در حال افزایش است. در این زمینه، تراست والت یکی از بهترین‌ها است؛ بدون نیاز به داشتن دانش فنی و به سادگی لمس چند دکمه، قادر به Stake کردن سرمایه خود خواهید بود.

اگرچه Trust Wallet ساده به نظر می‌رسد، اما همچنان کاربران حرفه‌ای زیادی دارد. امکان اجرای اپلیکیشن‌های غیر متمرکز قابلیت بسیار مهمی برای کاربران حرفه‌ای دنیای بلاک چین و کریپتوکارنسی محسوب می‌شود. در صورت نصب تراست والت از داشتن یک مرورگر دی اپ مجزا بی‌نیاز شده و قادر خواهید بود آن را یکپارچه با یک کیف پول با پشتیبانی بی‌شمار رمز ارز در اختیار داشته باشید.

قرارگیری این کیف پول کریپتوکارنسی زیر چتر بایننس، قوت قلب کاربران زیادی است. به لطف حمایت از آن توسط بزرگترین صرافی رمز ارزی دنیا می‌توان اطمینان داشت Trust Wallet در مسیر رشد و پیشرفت قرار دارد.

البته تراست والت بدون ایراد نیست. مهمترین معیار انتخاب یک کیف پول ارز دیجیتال امنیت آن محسوب می‌شود. اگزچه تاکنون هک گسترده کاربران والت مورد بحث گزارش نشده است، اما همچنان فقدان قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای یک کاستی مهم در اینجا محسوب می‌شود. امیدوارم توسعه‌دهنده در آپدیت‌های اساسی بعدی، افزودن این قابلیت را مد نظر قرار بدهد.

منابع:

  1. Finder
  2. Trust Community
  3. Docs.binance
  4. coinbureau

مطالب مرتبط

  • raheem shiri
  • ۰
  • ۰

بر اساس اعلام اسکوئر (Square)، این موسسه فعال در صنعت پرداخت با خرید 3,318 واحد بیت کوین روی 51,235 دلار، سرمایه گذاری خود روی رمز ارز BTC را افزایش داد.

 

موسسه نام‌آشنای اسکوئر که مدیریت آن بر عهده جک دورسی (Jack Dorsey)، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل توییتر است، اعلام کرد که دوباره اقدام به سرمایه‌گذاری روی پادشاه ارزهای دیجیتال کرده است. بر اساس اعلامیه منتشر شده توسط این شرکت، خرید جدید ارزشی معادل 170 میلیون دلار دارد و بر اساس آن، تقریبا 3,318 واحد بیت کوین به دارایی پیشین اسکوئر اضافه شده است. در این اعلامیه آمده:

با در نظر گرفتن سرمایه‌گذاری 50 میلیون دلاری قبلی، اکنون تقریبا 5 درصد از کل دارایی‌های شرکت شامل دارایی نقدی، اوراق بهادار قابل فروش و معادل‌های نقدی تا پایان سال 2020 به بیت کوین اختصاص داده شده است.

خرید جدید اسکوئر در حالی انجام شد که بیت کوین در یک هفته گذشته، با افت قیمت سنگینی مواجه شده است. بر این اساس، قیمت هر واحد رمز ارز BTC پس از لمس سقف 58,000 دلاری، تا سطح 45,000 دلار نیز کاهش یافت. از آنجا که بر اساس اعلام اسکوئر، ارزش سرمایه‌گذاری جدید 170 میلیون دلار بوده و طی آن، تقریبا 3,318 واحد رمز ارز BTC خریداری شده، بنابراین با انجام یک محاسبات ساده می‌توان به این نتیجه رسید که میانگین قیمت خرید جدید، 51,235 دلار به ازای هر واحد بوده است. در ادامه این اعلامیه آمده:

مطابق با اهداف شرکت، اسکوئر اعتقاد دارد که رمز ارز ابزاری برای توانمندسازی اقتصادی بوده و راهی برای مشارکت مردم در یک سیستم پولی جهانی و تامین مالی آینده خود را فراهم می‌کند. سرمایه‌گذاری اخیر Square بخشی از برنامه بلندمدت این موسسه در مورد بیت کوین بوده و این شرکت درنظر دارد تا همواره نسبت سرمایه‌گذاری روی BTC به سایر دارایی‌های خود را حفظ کند.

در انتهای این اعلامیه، اسناد مالی مرتبط با اسکوئر در سال 2020 نیز منتشر شده است. شایان ذکر است که در پاییز گذشته، اسکوئر خبر از خرید 50 میلیون دلار بیت کوین داد.

بیشتر بخوانید: خرید بیت کوین به ارزش 50 میلیون دلار توسط شرکت Square خبرساز شد

منبع: CoinTelegraph

مطالب مرتبط

  • raheem shiri
  • ۰
  • ۰

ممنوعیت فروش ارز دیجیتال با توجه به حجم بالای تریدرها و سرمایه گذاران ایرانی، این روزها تبدیل به بحثی داغ شده و بسیاری را نگران کرده است.

 

تا امروز خرید و فروش ارز دیجیتال با وجود نبود قانونی مشخص درباره این حوزه، در وب سایت‌ها و پلتفرم‌های مختلف صورت می‌گرفت. براساس ماده 2 قانون مجازات عمومی، هر فعل یا ترک فعل که مطابق قانون قابل مجازات یا مستلزم اقدامات تامینی یا تربیتی باشد، جرم محسوب است، و هیچ امری را نمی‌توان جرم دانست مگر آن که به موجب قانون برای آن مجازات یا اقدامات تامینی یا تربیتی تعیین شده باشد. ممنوعیت فروش ارز دیجیتال در ایران تا امروز به این شکل بود که آن‌ها نه قانونی و نه غیر قانونی بودند. پس با در نظر گرفتن ماده 2 قانون مجازات عمومی، نمی‌توان انجام عملی که مجازاتی برایش در نظر گرفته نشده است را جرم دانست.

اگرچه دولت چند سال قبل‌ به طور کامل به مخالفت با مفهوم کریپتوکارنسی می‌پرداخت، اما مدتی است به پتانسیل بالای این حوزه، مخصوصا به منظور دور زدن تحریم‌ها، پی برده و حتی استخراج بیت کوین را به شرط دریافت مجوز قانونی اعلام کرده است. انعطاف‌پذیری بیشتر دولت در مواجهه با رمز ارزها سبب شد مسیر را در راه تبیین قانونی مشخص در این حوزه هموار تصور کنیم، به طوری که در انتظار اعلام راهکاری برای دریافت مجوز توسط صرافی‌های ارز دیجیتال از سوی بانک مرکزی بودیم. اما اتفاقات دیگری رخ داد.

رشد بیت کوین و مهاجرت سرمایه‌گذاران به بازار کریپتوکارنسی

قیمت بیت کوین و در پی آن سایر رمز ارزها، طی ماه‌های منتهی به سال 2021 و همچنین در اولین ماه‌های این سال میلادی، به شکل انفجاری افزایش پیدا کرد. برخلاف رشد ناگهانی که برترین رمز ارز بازار در سال 2017 تجربه کرد، این مرتبه خبری از ریزش شدید از اوج نبود، چرا که همراهی برخی شرکت‌ها و افراد سرشناس با سرمایه‌گذاری‌های چند صد میلیون دلاری را همراه داشت.

این روند افزایشی با سقوط بورس در کشور همراه شد، به همین دلیل افراد زیادی با هدف جبران خسارت، وارد دنیای رمز ارزها شده و به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال پرداختند. این اتفاقات موجب شد تا مقامات دولتی و قانون‌گذاران نسبت به کنترل فعالیت کاربران در زمینه تبادلات رمز ارزی بیشتر حساس شوند.

نامه آقای مجتبی توانگر درباره ممنوعیت فروش ارز دیجیتال

نخستین اتفاق مهم در ارتباط با ممنوعیت فروش ارز دیجیتال در ایران مربوط به نامه مجتبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی، به رئیس جمهور بود. تاریخ نامه مربوط به 3 اسفند 1399 است.

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس در نامه مدعی شد میزان جستجو درباره کلمات مربوط به حوزه رمز ارزها نسبت به بورس افزایش یافته و افراد «ناآشنا» و «ناآگاه» در حال ورود به این بازار هستند. آقای مجتبی توانگر با اشاره به خروج ارز از کشور به واسطه تبادلات رمز ارزی، درباره احتمال وقوع حادثه‌ای نظیر سکه ثامن هشدار داد.

نامه مجتبی توانگر ارز دیجیتال

پاسخ به نگرانی‌های رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس

کریپتوکارنسی مفهومی نوظهور بوده و بازار ارزهای دیجیتال مختلف در سراسر دنیا به شدت در حال گسترش است. بدون پشتوانه خطاب کردن آن‌ها صحیح نیست و نشان از عدم آگاهی درست نسبت به این فناوری دارد. پشت رمز ارزهای برتر بازار نظیر اتریوم، کاردانو و پولکادات پروژه‌هایی قدرتمند قرار داشته و پشتوانه آن‌ها، آینده روشن این پروژه‌های نوآورانه و خلاقانه مبتنی بر فناوری بلاک چین است. بیت کوین نیز امروز جامعه بسیار بزرگی داشته و توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری، بانک‌ها و افراد سرمایه‌دار زیادی حمایت می‌شود، چنانکه روز به روز در حال افزایش تعداد شرکت‌های پذیرنده یا سرمایه‌گذار در آن هستیم.

نخست این که هر فرد ابتدا باید جوانب کار خود را در نظر بگیرد. افرادی با هیجان‌زدگی و بدون آشنایی با مفاهیم اولیه و دیدن آموزش‌های ضروری، طی سال‌های اخیر وارد بورس، بازار طلا یا دلار شده و سرمایه‌شان را از دست داده‌اند، چنانکه افراد زیادی به واسطه سرمایه‌گذاری درست و عاقلانه در این حوزه‌ها به سودهای فراوان نیز دست پیدا کرده‌اند. این موضوع دقیقا درباره ارزهای دیجیتال نیز صدق می‌کند. ممنوعیت فروش ارز دیجیتال به معنی عدم احترام به حق انتخاب افراد است. آیا بعد از ضرر و زیان سنگین عده‌ای در بورس، این بازار تعطیل شد؟

نکته دوم مربوط به بحث خروج ارز از کشور است. به گفته رئیس بانک مرکزی، نزدیک به 3.5 درصد هش ریت شبکه بیت کوین در دست ماینرهای ایرانی قرار دارد. این سودآوری را نباید نادیده گرفت. از طرفی تحریم‌های سنگین آمریکا علیه کشورمان سبب شده تاجران ایرانی با گونی‌ها و چمدان‌های حاوی پول نقد مجبور به وارد کردن ارز به کشور باشند. در این شرایط، ارزهای دیجیتال غیر متمرکز راه را برای دور زدن تحریم‌ها و ورود راحت سرمایه به کشور باز کرده‌اند. از طرفی بحث خروج ارز از کشور مطرح نیست، چرا که ایران خود یک استخراج‌کننده بزرگ به شمار رفته و پول در کشور در حال گردش است. در نظر داشته باشید صرافی‌های بین‌المللی تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا، سرویس‌دهی به کاربران ایرانی را متوقف کرده‌اند. ممنوعیت فروش ارز دیجیتال ورود سرمایه به کشور را که تحت تاثیر تحریم تبدیل به یک بحران شده است، دشوارتر خواهد کرد.

نکته سوم، بحث کلاهبرداری است. مثال ذکر شده توسط آقای مجتبی توانگر گزینه بسیار خوبی است. طلا و سکه سال‌ها است به عنوان یک ذخیره ارزش بی‌نظیر در سراسر دنیا خرید و فروش می‌شوند. هیچ فردی آن‌ها را بدون پشتوانه خطاب نکرده و بازاری نوین و نوظهور نیستند. با این حال وب سایتی مثل سکه ثامن اقدام به کلاهبرداری چند هزار میلیارد تومانی از مردم کرد و نزدیک به 3500 میلیارد تومان دارایی آن‌ها را به تاراج برد؛ در هر زمینه‌ای، احتمال کلاهبرداری وجود دارد و این موضوع غیر قابل کتمان است. آیا باید به خاطر حادثه تلخی نظیر ورشکستگی و کلاهبرداری سکه ثامن، بازار طلا را تعطیل کرد!؟

اعلام محدودیت فروش ارزهای دیجیتال توسط رئیس بانک مرکزی

بعد از نامه رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس، نوبت به صحبت‌های آقای عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران رسید. او گفت فروش بیت کوین فقط برای استخراج‌کنندگان رسمی مجاز بوده و سایر افراد حق خرید، فروش و مباله رمز ارزها با یکدیگر را ندارند. صحبت‌های وی چندان شفاف نبود و شک و شبهه‌هایی را به وجود آورد.

آقای همتی اعلام کرد به زودی یک سری صرافی مجاز از سوی بانک مرکزی به استخراج‌کنندگان معرفی می‌شود. ماینرها موظف خواهند بود که به منظور تامین ارز برای واردات، رمز ارزهای خود را صرفا به این صرافی‌ها بفروشند. به عبارتی استخراج‌کنندگان فقط باید پول به دست آمده از محل بیت کوین ماینینگ را صرف واردات کنند. بنابراین هرگونه معاملات و خرید و فروش ارز دیجیتال برای سایر کاربران ایرانی و یا از طریق صرافی‌های دیگر مجاز نیست.

انحصار به رانت منتهی می‌شود

معرفی تعدادی صرافی خاص و مشخص به منظور تعامل با استخراج‌کنندگان، به معنی قرارگیری انحصار این حوزه، حتی در سطح محدود، در دست تعدادی فرد و شرکت خاص است. این موضوع زمینه را برای ایجاد رانت فراهم می‌کند. از طرفی نبود رقابت، وضعیت را چیزی شبیه بازار خودرو خواهد کرد!

دستور ممنوعیت ارائه درگاه بانکی به صرافی‌های کریپتوکارنسی

روز 12 اسفند 1399، شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت یا «شاپرک» نامه‌ای به تمامی شرکت‌های پرداخت‌یار ارسال و از آن‌ها درخواست کرد نسبت به قطع خدمات پرداخت الکترونیک به صرافی‌های فروش ارزهای دیجیتال اقدام کنند.

در این نامه با اشاره به ماده 12 فصل دوم الزامات، ضوابط و فرآیند اجرایی فعالیت پرداخت‌یاران و پذیرندگان پشتیبانی شده در نظام پرداخت کشور آمده است که تمامی پرداخت‌یارها طبق قانون، موظف به فعالیت در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران و رعایت الزامات و دستورالعمل‌های وضع شده توسط بانک مرکزی هستند. همچنین تخطی از این قوانین، منجر به برخورد قانونی بر اساس آیین‌نامه‌های انضباطی خواهد شد.

نامه شاپرک

آیا صرافی رمز ارزی، هم‌ردیف سایت قمار و شرط‌بندی است؟

نکته‌ جالب در نامه بالا، هم‌ردیف شدن نام صرافی‌های فروش رمز ارز با وب سایت‌های شرط‌بندی و قمار است. رمز ارزها شکلی جدید از دارایی به شمار رفته و کل دنیا، مخصوصا کشورهای پیشرفته، بعد از سال‌ها مخالفت با آن‌ها رفته رفته به پتانسیل بالا و کاربرد فراوانشان پی برده‌اند. در این حالت، هم‌ردیف دانستن وب سایت‌های فروش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال با وب سایت‌هایی که سرمایه مردم را از طریق قمار و شرط‌بندی به تاراج برده‌اند، به معنی نبود دید درست نسبت به این تکنولوژی و دور ماندن از فناوری روز دنیا است.

مخالفت با هر مفهوم نوظهور بدون تحقیق درست درباره آن، رسیدن به درک درست، و سبک – سنگین کردن مزایا و معایب، دقیقا چیزی است که در کشورهای توسعه نیافته رخ می‌دهد. ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه باید این روال را کنار گذاشته و در پی تعامل با دنیا و قبول تکنولوژی‌های مدرن باشد.

اطلاعیه بیت 24 برای آرامش خاطر کاربران

همراهان و کاربران گرامی بیت 24 در پاسخ به دغدغه و نگرانی شما عزیزان در ارتباط با خبرهای چند روز گذشته  مبنی بر ممنوعیت خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران لازم به توضیح است در حال حاضر هنوز قانون و مصوبه رسمی جدیدی مبنی بر ممنوعیت ارز های دیجیتال تصویب نشده است.همچنین هنوز مشکلی برای پلتفرم ما ایجاد نشده و تا زمانی که به طور رسمی قانون ممنوعیت اعلام نشود به فعالیت خود ادامه خواهیم داد و در تلاش هستیم راهکارهایی برای حل این مشکل پیدا شود ولی در صورت ممنوعیت رسمی مبادلات رمزارز در ایران به قانون احترام گذاشته و برای ادامه فعالیت تا پیدا کردن راه حل جدید منتظر خواهیم ماند.

همچنین در صورت بروز مشکل و ایجاد ممنوعیت، بیت 24 در کنار کاربران خود خواهد بود و قطعا به دنبال راهکارهایی خواهیم بود که کاربران مشکلی در نقد کردن ریالی ارزهای خود نداشته باشند. از طرفی در حال حاضر بیت 24 فاقد کیف پول داخلی است، به همین دلیل سرمایه کاربران در پلتفرم ما نگهداری نمی‌شود. در نتیجه مشکلی از بابت مسدود شدن احتمالی دارایی وجود ندارد.

بیت 24 پیگیر ماجرا بوده و در صورت انتشار هر خبر جدیدی در ارتباط با حواشی اخیر، کاربران را از موضوع مطلع خواهد کرد.

تهیه شده در بیت 24

مطالب مرتبط

  • raheem shiri
  • ۰
  • ۰

پیتر برنت (Peter Brandt)، تحلیل‌گر و معامله‌گر کهنه‌کار بازارهای مالی، معتقد است که شانس 1 میلیون دلاری شدن قیمت بیت کوین 50 درصد است.

 

پیتر برنت که به واسطه سابقه فعالیت 50 ساله خود در بازار کالا مشهور است، اعتقاد دارد که بیت کوین از شانس برابری بین صفر شدن و یک میلیون دلاری شدن قیمتش برخوردار است. وی که اکنون وارد بازار ارزهای دیجیتال و رمز ارز BTC نیز شده است، با انتشار توییتی، میزان دارایی و دیدگاهش را در مورد بیت کوین فاش کرد.

به گفته برنت، وی ماکسیمالیست بیت کوین نیست، اما در حال حاضر، رمز ارز BTC بزرگ‌ترین دارایی غیر مستغلاتی او است. با این حال، وی بیت کوین را همچون شکر و الوار، یک دارایی معمولی قابل معامله می‌داند. همچنین وی اذعان داشت که تاکنون بازاری به جذابیت Bitcoin ندیده است.

شانس یک میلیون دلاری قیمت بیت کوین

شانس یکسان بین صفر شدن و یک میلیون دلاری شدن قیمت بیت کوین

در توییت دیگری، پیتر برنت اظهار داشت که احتمال صفر شدن و یا 1 میلیون دلاری شدن قیمت بیت کوین، یکسان است:

فکر می‌کنم که 50 درصد احتمال دارد قیمت بیت کوین به صفر و 50 درصد به 1 میلیون دلار برسد.

به طور مشابه، اخیرا جسی پاول (Jesse Powell)، مدیر صرافی ارز دیجیتال آمریکایی کراکن (Kraken)، اظهار داشت که رسیدن قیمت بیت کوین به 1 میلیون دلار، محتمل بوده و بسیار منطقی به نظر می‌رسد.

پیش‌بینی رسیدن قیمت رمز ارز BTC به یک میلیون دلار توسط جان مکافی

تقریبا چهار سال پیش، برای اولین بار پیش‌بینی رسیدن قیمت رمز ارز BTC به 1 میلیون دلار توسط جان مکافی، بنیان‌گذار شرکت امنیت نرم افزاری McAfee ارائه شد. وی در آن برهه، قول داده بود که اگر قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال تا پایان سال 2020 به 1 میلیون دلار نرسد، یکی از اعضای بدن خود را در تلویزیون آمریکا خواهد خورد. با این حال، در اواسط سال 2020، مکافی نه تنها پیش‌بینی شانس 1 میلیون دلاری شدن قیمت بیت کوین خود را رد کرد، بلکه فناوری این ارز دیجیتال را مرتبط با عصر حجر دانست.

در حال حاضر، مکافی به دلیل فرار مالیاتی طی 8 سال گذشته، در انتظار دادگاه خود در یک زندان اسپانیایی به سر می‌برد. همچنین اخیرا وی به کلاه‌برداری در زمینه اوراق بهادار، پولشویی و کلاه‌برداری از راه دور متهم شده است. وی در واکنش به این اتفاق، با انتشار توییتی، اتهامات وارد به وی در خصوص تبلیغ رمز ارزها را “اغراق شده” خواند.

منبع: U.Today

مطالب مرتبط

  • raheem shiri